منوی دسته بندی
عضویت

آنچه باید درمورد دیجیتال مارکتینگ بدانید

آنچه باید درمود دیجیتال مارکتینگ بدانید

دیجیتال مارکتینگ چیست ؟

در این مطلب سعی می‌­شود تا بسیار ساده و روان به این سوال که دیجیتال مارکتینگ چیست پاسخ دهیم، روش های معرفی کنیم که چارچوب دیجیتال مارکتینگ چیست.

دیجیتال مارکتینگ چیست ؟

نیل پتل (Neil Patel) دیجیتال مارکتر معروف که به گفته مجله فوربز جزء ۱۰ دیجیتال مارکتر برتر دنیاست، به سوال دیجیتال مارکتینگ چیست این­گونه پاسخ می­‌دهد:

«دیجیتال مارکتینگ به هرگونه‌­ای از بازاریابی محصولات و خدمات می­‌گویند که از طریق دستگاه‌­های الکترونیکی انجام می‌­شود».

طبق این تعریف، دیجیتال مارکتینگ مفهوم نسبتاً جدیدی نیست، بلکه اولین بازاریابی دیجیتال صورت گرفته در دنیا مربوط می‌­شود به بیش از ۱۰۰ سال پیش. رادیو سال ۱۹۸۶ اختراع شده است. ۱۰ سال زمان برد تا رادیو به محصولی عمومی تبدیل شود و اکثر مردم آن را تهیه کنند و از آن­جا بود که به فکر تبلیغات نیز افتادند. اولین تبلیغات مربوط بود به یک اجرای اُپرا که بعد از پخش آن فوراً بلیط‌­های آن اجرا فروخته شد و این شد روز تولد دیجیتال مارکتینگ.

بنابراین در دیجیتال مارکتینگ استفاده از ابزارهای دیجیتال مطرح است، نه فقط اپلیکیشن‌­ها و موتورهای جستجو و … بنابراین دیجیتال مارکتینگ می‌­تواند همزمان آنلاین باشد یا آفلاین.

نوع آنلاین دیجیتال مارکتینگ چیست ؟

در این نوع از بازاریابی که اختصاراً بازاریابی آنلاین گفته می‌­شود، شما با استفاده از اینترنت و نیز شاید با کمک گرفتن از سایر ابزارهای دیجیتال گفته شده به سرعت بیشتر و دقیق­تر با مشتریان ارتباط برقرار می‌­کنید و هرکدام از کمپین‌­های شما اگر بازدهی خوبی با توجه به هزینه آن ایجاد نکرده است آن را تکرار نخواهید کرد. حتی در این نوع، شما می­‌توانید برای بخشی از مشتریان خود یک کمپین متفاوت از بخشی دیگر طراحی می­‌کنید (آزمون A/B) تا بسنجید کدام کمپین موفق­‌تر بوده تا دیگری را متوقف کنید که این امر باعث می­‌شود هزینه‌­ها و بازدهی شما به شدت بهبود یابد.

پیش نیاز های دیجیتال مارکتینگ

آشنایی با سیستم جدید دیجیتال مارکتینگ

سیستم جدید دیجیتال مارکتینگ از چهار بخش تشکیل شده است. جذب ، فعالسازی ، پولسازی ، حفظ شاید در مرحله اول بسیار ساده بنظر برسد اما برای هریک از این موارد تخصص لازم و دانش کافی و بروز را باید داشت در مقاله مختصر درمورد این 4 بخش صحبت کردیم.

سایت وردپرسی

اما باید این را درنظر بگیریم که وردپرس یکی از بهترین سایت ساز ها و با بیشترین امکانات در بین سایت ساز ها است قطعا کسی که در عرصه دیجیتال مارکتینگ کار می کنند حتما باید دانش کافی را برای کار کردن با وردپرس داشته باشد برای مثال کار با پلاگین های های بازاریابی را داشته باشد و مهارت طراحی رابط کاربری راحت و بیهنه کردن وبسایت را داشته باشد. مسئله بعدی که باید به آن توجه کرد محصولات و خدمات است که سایت وردپرسی شما چطور محصولات و خدمات را به نمایش می گذارد از روش و پلاگین های در وبسایت استفاده می شود از چه قالبی برای معرفی محصولات استفاده می کنید

مزایای دیجیتال مارکتینگ

شما در بهترین جای تهران،بزرگ ترین مغازه شهر را داشته باشید یا یک وبسایت را می خواهید که هر روز 15 هزار نفر ترافیک دارد شما کدام را انتخاب می کنید بنظر شما درآمد هر دو یکسان خواهد بود قطعا درآمد وبسایت بیشتر خواهد بود پس یکی از مزایایی بازاریابی دیجیتال افزایش دآمد قابل توجه است که به شما میدهد.

یکی دیگر از مزایایی آن مدیریت آسان تر کسب و کار است شما در هرکجای روی این کره خاکی هستید می توانید کسب و کار خود را خیلی به راحتی مدیریت کنید.

وقت بشتر، قطعا وقت بیشتر در 24 ساعت در یک شبانه روز بسیار خوب است و  وقت بیشتر مساوی با پیشرفت بیشتر است

درآمد قابل افزایش

راحتی بیشتر

مدیریت بهتر کسب و کار

معایب دیجیتال مارکتینگ

حالا معایب دیجیتال مارکتینگ چیست ؟

شما برای بازاریابی دیجیتال باید دانش کافی را برای استارت یک کسب و کار اینترنتی را داشته باشید و مدت زمان زیادی را باید صرف یادگیری بکنید. دانشی را که یاد گرفته این تاریخ انقضا دارد و باید مدام در حال یادگیری باشید. قطعا یادگیری این مهارت ها مستلزم پرداخت هزینه برای یادگیری است و اگر بخواهید در این زمینه حرفه ای شوید باید که بتوانید خدمات و محصولات خود را به صورت آنلاین بفروشید حداقل زمان آموزش 100 ساعت می باشد ولی این تلاش برای رسیدن به رفاه مالی بشتر و وقت بیشتر در زندگی مستلزم تلاش و یادگیری است.

 – هزینه – مهارت – زمان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.