منوی دسته بندی
عضویت

درباره آلگوریتم گوگل

آلگوریتم گوگل
  • ساختار سایت
  • سرعت
  • کیفیت محتوا
  • لینک
  • خوانایی
  • عوامل دیگر

این پست درمورد آلگوریتم های گوگل است و این را باید در نظر بگیریم آلگوریتم های گوگل بسیار پیچده و دقیق  هستند و این آلگوریتم ها هیج وقت از گوگل به بیرون درز نکرده اند چون با فهمیدن این آلگوریتم ها همه می توانستند در عرض چند دقیقه وبسایت خود را در نتایج اول گوگل ببیند. ولی ما در این پست قصد داریم به موارد های اصلی گوگل بپردازیم گه خود گوگل به این موارد امتیاز بالای می دهد و هر چه امتیاز صحفه شما بالا تر باشد می توانید در نتایج بالا تر گوگل باشید این موارد موارد اصلی و پایه ی گوگل هستند.

ساختار سایت

آیا ساختار سایت برای گوگل و کاربر راحت و لذت بخش است ؟

ساختار سایت مربوط به سرعت ،امنیت ، زیبای سایت،کیفیت محتوا،میزان محتوا،رابط کاربری آسان و راحت و……

سرعت

سرعت وبسایت، به هاست شما بستگی دارد انتخاب یک هاست با کیفیت و با سرعت بالا یک مزیت در سئو محسوب می شود در این مقاله بهترین شرکت های هاستیگ را معرفی کرده ایم. اگر ما با کیفیت ترین هاست را تهیه کرده ایم اما چرا هنوز سرعت لود وبسایت ما بسیار پایین است. یکی از دلایل آن پلاگین های بسیار زیاد در وبسایت ما هست که با بسیاری از پلاگین ها کار نمی کنیم بهترین میزان برای پلاگین ها 25 تا 40 پلاگین است، شاید الان از خود بپرسید باز هم سرعت وبسایت من بسیار پایین است یکی از دلایل آن حتما وجود کدی مخرب در وبسایت یا شاید باگ ها یا بدافزار ها باشند. من توصیه می کنم از پلاگین های افزایش سرعت استفاده کنید.

کیفیت محتوا

کیفیت محتوا به تعداد کلمات ،مرتبط بودن ،نظم محتوا،استفاده از داده های ساختارمند، محتوای اورجینال و همچنین بروز بود محتوا اهمیت بسازی دارد شما مقاله ای را 5 سال پیش نوشته اید و حالا مطالب آن مقاله منسوخ شده است پس بهتر است هر چه زود تر محتویات آن مقاله را به روز کنید.

هر چقدر کیفیت محتوایی خود را بالا تر ببرید مستلزم فروش بیشتر است و در گوگل جایگاه بالا تری کسب خواهید کرد.

لینک

لینک ها به دو دسته لینک های داخلی و لینک های خارجی تقسیم بندی می شود.

لینک های داخلی هم به دو دسته ساختاری و محتوای تقسیم می شوند

 برای مثال ما کلمه خدمات سئو را لینک دادیم این لینک سازی در خود متن صورت گرفته شده است پس یه این سبک لینک ها لینک های محتوایی می گوییند

لینک های ساختاری بزارید مثالی بیاورم تا واضع تر شود برای مثال در قسمت فوتر به صفحه تماس با ما لینک داده ایم یا در هدر به صفحه محصولات لینک داده ایم به این نوع لینک سازی ها که در همه صفحات دیده می شود لینک های ساختاری گفته می شود.

لینک های خارجی

همان طور که از اسمش پیدا ست در خارج از سایت صورت می گیرد برای مثال شما تبلیغی را در وبسایتی به نمایش می گذارید و لینک یکی از صفحات سایت خود را به نمایش می گذارید. حالا شما یک لینک خارجی ساخت اید.

خوانایی

خوانایی و کیفیت مطالب یکی از دلایلی است که گوگل امتیاز بالا می دهد.

در خوانایی می توان درست نویسی ، ویراست ،صحفه آرایی ، خوانایی راحت متن ، انتخاب فونت مناسب، پس زمینه مناسب، رنگ فونت مناسب و ساده نویسی این موارد اهمیت به سزایی در نوشتن یک مطلب خوب دارد. و با رعایت کردن این نکات شما می توانید یک متن با خوانایی بسیار بالا و شکیل زیبا بنوسید

عوامل دیگر

همان طور که گفتیم بشتر آلگوریتم های گوگل ناشناخته هستند و اصلی ترین مواردی که می تواند به شما کمک کند این موارد است و با رعایت همین نکات می توانید جز نتایج اول گوگل شوید و برای کسب کردن دانش سئو باید دوره های آموزشی را تهیه کنید که مهارت لازم را برای سئو وبسایت خود داشته باشید. ما به بخش کوچکی درمورد سئو صحبت کردیم و خیلی مطالب پیشرفته تر درمورد سئو وجود دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.