منوی دسته بندی
عضویت

رازهای ساده رشد تجارت که مردم آنها را فراموش کرده‌اند

رشد کسب وکار

از لحظه تصمیم گیری برای راه اندازی مشاغل ، در “چرخه حیات تجاری” قرار دارید. با این کار می توانید از ایده به استارتاپ و در صورت موفقیت مراحل رشد و بلوغ را طی کنید.

اگرچه منصفانه است که بگوییم تجارت هرگز چالش برانگیز نیست ، اما نگاهی به هر یک از مراحل چرخه حیات کسب و کار مجموعه ای منحصر به فرد از موانع را برای مقابله و غلبه بر آنها برجسته می کند. شما باید در فکر خود انعطاف پذیر باشید و استراتژی خود را با پیشرفت پیش ببرید. در واقع ، برای نفوذ در بازار رویکردهای مختلفی لازم است ، در مقابل ، برای مثال ، آنچه برای دستیابی به رشد یا حفظ سهم بازار لازم است.

بر اساس گزارش اخیر Startup Genome ، تخمین زده می شود که 90٪ از این استارت آپ هایی که شکست می خورند ، این کار را به دلیل تخریب خود انجام می دهند. این انتخاب بد خود موسسان آنها یا عدم آمادگی بیش از به اصطلاح “بدشانسی” یا شرایط بازار بود که از کنترل آنها خارج بود. درک موقعیت خود در چرخه حیات تجاری فقط ممکن است به شما کمک کند کمی جلوتر از بازی در اینجا بمانید و از شانس عبور کنید ، زیرا چالش ها و موانع احتمالی پیش روی شما را پیش بینی می کنید یا در راه هستید بسته به اینکه در چه مرحله ای هستید یا در مورد آن هستید به انتقال به.

به زبان ساده ، با رشد و توسعه کسب و کار شما ، اهداف ، اهداف ، اولویت ها و استراتژی های کسب و کار شما نیز همین کار را انجام می دهند – و به همین دلیل آگاهی از اینکه در چه مرحله ای از چرخه حیات تجاری در حال حاضر هستید می تواند مفید باشد.

مرحله 1: بذر و رشد

این آغاز چرخه حیات تجاری است ، قبل از اینکه استارتاپ شما حتی رسماً وجود داشته باشد. شما ایده تجاری خود را پیدا کرده اید و آماده هستید که غواصی کنید. اما در ابتدا شما باید ارزیابی کنید که استارت آپ شما تا چه حد زنده است.

در این مرحله ، شما باید از حداکثر منابع ممکن: از دوستان ، خانواده ، همکاران ، همکاران تجاری یا سایر متخصصان صنعتی که ممکن است به آنها دسترسی داشته باشید ، درباره پتانسیل ایده تجاری خود مشاوره و نظر کسب کنید. در نهایت موفقیت در کسب و کار شما به عوامل مختلفی برمی گردد – از جمله توانایی های خود شما ، آمادگی بازاری که می خواهید برای ورود به آن و البته بنیاد مالی موجود (چطور می خواهید راه اندازی خود را تأمین مالی کنید؟).

از بعضی جهات ، این مرحله جستجوی روح است. اینجاست که یک قدم به عقب برمی گردید و امکان عملی بودن ایده کسب و کار خود را در نظر می گیرید و همچنین از خود س askال کنید که آیا برای موفقیت آن چه چیزی لازم است را دارید؟

مرحله 2: راه اندازی

پس از آنکه ایده تجاری خود را کاملاً مورد استفاده قرار دادید و آزمایش کردید و از آماده بودن ایده خود راضی بودید ، وقت آن است که آن را رسمی کرده و استارت آپ خود را راه اندازی کنید. بسیاری بر این باورند که این پرخطرترین مرحله کل چرخه زندگی است. در حقیقت ، اعتقاد بر این است که اشتباهات انجام شده در این مرحله سالها شرکت را تحت تأثیر قرار می دهد و دلیل اصلی این است که 25٪ از استارت آپ ها به پنجمین سالگرد تولد خود نمی رسند.

سازگاری در اینجا مهم است و بیشتر وقت شما در این مرحله صرف تغییر و تحول در محصولات یا خدمات شما بر اساس بازخورد اولیه اولین مشتریان شما می شود. حتی می تواند به جایی برسد که تغییرات زیادی را در پیشنهاد خود ایجاد کنید تا کمی سردرگمی احساس کنید. این فقط سر و صدا است و توصیه اصلی در اینجا استفاده از تاری است ، زیرا تکرارهای شدید قبل از آن طبیعتاً گیج کننده به نظر می رسند. مطمئن باشید شفافیت یک بار دیگر ظاهر می شود.

مرحله 3: رشد و استقرار

اگر در این مرحله هستید ، اکنون باید کسب و کار شما یک منبع درآمد ثابت ایجاد کند و به طور منظم مشتریان جدیدی جذب کند. جریان وجوه نقد باید بهبود یابد زیرا درآمد منظم به تأمین هزینه های جاری کمک می کند و شما باید منتظر بهبود آهسته و پیوسته سود خود باشید.

بزرگترین چالش برای کارآفرینان در این مرحله تقسیم زمان بین طیف جدیدی از تقاضاها است که نیاز به توجه شما دارند – مدیریت افزایش سطح درآمد ، حضور در مشتری ، برخورد با رقابت ، استقرار نیروی کار در حال گسترش و غیره.

استخدام افراد باهوش با مهارتهای تکمیلی برای استفاده بیشتر از توانایی شرکت شما در این مرحله ضروری است و بنابراین هر بنیانگذار خوبی زمان زیادی را صرفاً درگیر در کار استخدام خواهد کرد.

ضروری است که در این مرحله به عنوان رئیس شرکت شروع به فعالیت کنید. در حالی که هنوز به اندازه کافی اغلب در خط مقدم حضور خواهید داشت ، باید از این موضوع آگاه باشید که تیم در حال گسترش و با مهارت بالا ، مسئولیتهای زیادی را که قبلاً تحت کنترل شما بودند ، به عهده می گیرد. اکنون وظیفه شماست که نظم و انسجام واقعی را ایجاد کنید زیرا تیم ها را مطابق اهداف کاملاً مشخص و اعلام شده بسیج می کنید.

مرحله 4: گسترش

در این مرحله ممکن است احساس کنید که تقریباً یک احساس روتین مانند وجود تجارت شما وجود دارد. پرسنل برای رسیدگی به مناطقی که دیگر وقت مدیریت آنها را ندارید (و همچنین نباید مدیریت کنید) و تجارت شما آماده هستنداکنون حضور خود را در این صنعت قاطعانه تثبیت کرده است. در اینجا ممکن است با گسترش افق دید خود با ارائه پیشنهادات گسترده و ورود به مناطق جغرافیایی جدید ، به فکر استفاده از این سطح ثبات خاص باشید.

مشاغل موجود در این مرحله ، با ایجاد طرح اولیه ، اغلب شاهد رشد سریع درآمد و جریان نقدی هستند ، اما در مورد راحتی بیش از حد هشدار داده می شوند. در تجارت ، اگر حرکت رو به جلو ندارید ، به عقب حرکت می کنید ، و بدون خارش مداوم ، تقریباً عصبی یا تمایل به گسترش ، خودآموزی می تواند ایجاد شود و ممکن است مورد توجه قرار بگیرید.

البته دو روی این سکه وجود دارد که دیگری شامل گسترش بیش از حد بی دقتی می شود. در حالی که هیچ توپ کریستالی وجود ندارد و بسیار دشوار است که تصور کنید نتایج حاصل از اقدامات شما چیست ، با برنامه ریزی دقیق می توانید به خود بهترین شانس موفقیت مستمر را بدهید. به منابع خود نگاه کنید ، در مورد تلاش و هزینه و بازده بالقوه واقع بین باشید و همیشه در مورد چگونگی تأثیرگذاری کیفیت روی کیفیت خدمات فعلی که به مشتریان فعلی خود ارائه می دهید ، نظارت داشته باشید.

به یاد داشته باشید ، گرچه داشتن یک مدل کسب و کار موفق در پشت سر خود بدون شک یک مزیت است ، اما این کار تضمینی نیست که در جای دیگر بازارها کار کند ، یا اینکه پیشنهادات جدید همان موفقیت را به همراه خواهد داشت. گورستان تجارت مملو از سازمان هایی است که بیش از حد کار خود را انجام داده و شکست خورده اند. وظیفه شما این است که به دنبال گسترش مداوم چالش های جدید باشید ، اما ریسک خود را بسنجید و تمام تلاش خود را برای تأمین امنیت شرکت در همه موارد انجام دهید.

مرحله 5: بلوغ و احتمال خروج

با موفقیت در مرحله گسترش چرخه عمر کسب و کار ، شرکت شما باید شاهد سودهای ثابت سال به سال باشد. در حالی که برخی از شرکت ها همچنان با سرعت مناسب رشد خط اول را ادامه می دهند ، برخی دیگر برای لذت بردن از همان نرخ رشد بالا تلاش می کنند.

می توان گفت كه كارآفرینان در اینجا با دو انتخاب روبرو هستند: فشار برای گسترش بیشتر یا خروج از تجارت. اگر تصمیم به گسترش بیشتر دارید ، باید همان س questionsالاتی را که در مرحله گسترش انجام دادید از خود بپرسید: آیا تجارت می تواند رشد بیشتری را حفظ کند؟ آیا فرصت کافی برای گسترش وجود دارد؟ آیا تجارت شما از نظر مالی آنقدر پایدار است که بتواند یک تلاش ناموفق در گسترش فعالیت های اقتصادی را پوشش دهد؟

و ، شاید مهمتر از همه ، آیا شما از نوع رهبری هستید که در این مرحله خواستار کار بیشتر باشد؟ در حقیقت ، بسیاری از شرکت ها در اینجا رهبری را تغییر می دهند و مدیرعامل فصلی را به کار می گیرند که برای هدایت چالش های جدید مناسب تر باشد.

در این مرحله بسیاری نیز به دنبال فروش از طریق فروش هستند. این می تواند یک فروش جزئی یا کامل باشد و البته بسته به نوع شرکت (به عنوان مثال ، دولتی یا خصوصی) ، مذاکره ممکن است یک سفر کاملاً جدید باشد.

پیمایش در چرخه زندگی تجاری

همه مشاغل هر مرحله از چرخه حیات کسب و کار را تجربه نخواهند کرد ، و کسانی که تجربه می کنند لزوماً آنها را به ترتیب زمانی تجربه نمی کنند. به عنوان مثال ، برخی از مشاغل ممکن است بلافاصله پس از راه اندازی رشد نجومی را ببینند ، و بنیانگذاران ممکن است تصمیم بگیرند که بلافاصله پول نقد کنند ، و مستقیماً به آن مرحله “خروج” بپردازند.

گرچه برای بسیاری از شرکت ها نوعی شباهت به مراحل تعریف شده در بالا وجود خواهد داشت و آگاهی ممکن است به شما کمک کند پیش بینی کنید که در آینده چه روزی قرار دارد و چگونه می توانید به بهترین شکل خود و تیم خود را برای به حداکثر رساندن شانس موفقیت آماده کنید. تصمیم گیری صحیح در هر مرحله کاملاً چیز دیگری است ، و این مستلزم ترکیبی معمول از غریزه روده و حس عملی تجارت است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.