منوی دسته بندی
عضویت

سیستم جدید دیجیتال مارکتینگ

سیستم جدید دیجیتال مارکتینگ

سیستم جدید دیجیتال مارکتینگ از چهار بخش کلی است. جذب، فعال‌سازی، پول‌سازی، حفظ در این مقاله قصد داریم که شمارا بیشتر با اجزای سیستم دیجیتال مارکتینگ آشنا کنم.

جذب در دیجیتال مارکتینگ

منظور از جذب در دیجیتال مارکتینگ، کشاندن مخاطبان به سمت کسب‌وکارمان است. با استفاده از یک عامل ترغیب‌کننده کاربر را به سمت خودمان بکشانیم این فرایند را جذب می‌نامیم.

جذب در دیجیتال مارکتینگ 3 هدف اصلی دارد عبارت‌اند: ایجاد ترافیک – افزایش اعتبار سایت – شناساندن خود

حالا از چه طریقی کاربر به کسب‌وکار ما جذب می‌شود؟ روش‌های زیادی در دنیای وب وجود دارد که مخاطبان را به خود جذب کنیم مثلاً: تبلیغات کلیکی، تبلیغ‌های بازدید، بنری، از طریق موتورهای جستجو و بسیاری از روش‌های دیگر، حالا یک دیجیتال مارکتر برای جذب مخاطبان باید در چه زمینه‌های تخصص داشته باشد.

1. تبلیغات آنلاین 2. سئو سایت و شبکه‌های اجتماعی 3. رسانه‌های اجتماعی ۴.تبلیغ نویسی 5 جذب آفلاین

اگر بخواهید مخاطبانی را به کسب‌وکار خود جذب کنید و اگر این مسئولیت‌ها را به کسی وادار کنید باید حداقل این تخصص‌ها را داشته باشد تا بتوانید از هزینه‌ای کردید بازخورد مناسب را بگیرد حتماً اگر شخصی را برای این امور انتخاب می‌کنید باید چندین سال در این زمینه کارکرده باشد و این امور را به فردی باسابقه و بامهارت واگذار کنید.

فعالسازی در دیجیتال مارکتینگ

بعد از مرحله جذب کاربران تازه با ما آشنا شده‌اند و اگر نتوانیم کاربران سایت یا شبکه‌های اجتماعی خود را فعال نکنیم نمی‌توانیم فروشی را ایجاد کنیم و به این دلیل که نتوانستیم کاربر را فعالسازی کنیم  و اگر شما با بودجه تبلیغاتی بسیار بالا نتوانستید فروشی ایجاد کنید تقصیر خودتان است چون کاربر را به درجه فعالسازی نرسانده‌اید.

فعالسازی در دیجیتال مارکتینگ 3 هدف اصلی دارد عبارت‌اند:

گرفتن اطلاعت کاربر – ارائه خدمتی رایگان – فروشی کوچک

حالا چطور مخاطبان خود را فعالسازی کنیم؟ کاربری قصد خرید یک دوره آموزشی در مورد دیجیتال مارکتینگ را دارد وارد یکی از وب‌سایت ها می‌شود مطالب را می‌خواند و محصول را برسی می‌کند در پایان صفحه محصول فصل اول محصول را به‌صورت رایگان دانلود کنید و شما می‌توانید درازای ویدئو رایگان اطلاعات تماس فرد را بگیرد و بعد از مدتی نسبتاً کوتاه خرید یک محصول ارزان‌قیمت خود را به کاربر ارائه کنید.

حالا یک دیجیتال مارکتر برای جذب مخاطبان باید در چه زمینه های تخصص داشته باشد .

تبلیغ نویسی – تحلیل داده های – افزایش CRO – بازاریابی محتوا – ایمیل مارکتینگ

پولسازی در دیجیتال مارکتینگ

بخش پولسازی مربوط به فروش است بعد از فعالسازی کاربران مقداری گرم شده‌اند که محصولی را بخرند. و ما باید در کسب‌وکارمان بسیار هوشمندانه در بخش فروش کارکنیم چون دلایل مثل قیمت‌گذاری نامناسب، نبود اعتماد و صفحه محصول نامناسب می‌تواند فروش را بسیار کاهش دهد.

پولسازی در دیجیتال مارکتینگ 3 هدف اصلی دارد عبارت‌اند:

افزایش مبلغ فاکتور – فروش به اعضا – فروش دوباره به اعضا

حالا چطور کاری کنیم که مخاطبان از ما خرید کنند؟

شما باید به کاربر خود یک پیشنهاد بسیار جذاب و رد نشدنی بدهید که مخاطب بعد از دید پیشنهاد سریعاً اقدام به خرید محصولات شما کند. شما باید کاملاً رفتار مخاطب خود را شناسایی کنید و بعد از شناسایی رفتار مخاطب پیشنهادی شخصی‌سازی‌شده را بسازید و به کاربر خود ارائه دهید.

حالا یک دیجیتال مارکتر برای پولسازی باید در چه زمینه های تخصص داشته باشد

افزایش CRO – تبلیغ نویسی – ایمیل مارکتنیگ – طراحی کمپین

حفظ در دیجیتال مارکتینگ

ما فروش خود را انجام داده‌ایم و با خود می‌گویم این آخرین خریدی است که این فرد از ما کرده است صحت این می‌توان تا حدی درست باشد چون اگر ما بعد از خرید خدماتی خوب و ملموسی را به کاربر خود ندهیم قطعاً بعدها از جایی دیگر خرید می‌کنند. پس مواردی مثل خدمات پس از فروش، ضمانت و پشتیبانی می‌تواند باعث فروش دوباره به مخاطبان باشد.

حفظ در دیجیتال مارکتینگ 4 هدف اصلی دارد عبارت‌اند:

پشتیبانی، فعالسازی غیرفعال، سفارشات ناموفق، فروش مجدد

برای مثال یکی از کاربران وبسایت شما از شما خریدی را انجام می‌دهد و محصول خیلی زود و بدون آسیب‌دیدگی به‌دست فرد می‌رسد و داخل جعبه یک هدیه از طرف شما هست بعد از باز کردن جعبه فرد بسیار متعجب و خوشحال می‌شود و آن فرد در استفاده از محصول به مشکل مواجه می‌شود و شما به آن مشتری پشتیبانی بسیار خوبی می‌دهید. فروش بعدی شما تضمین می‌شود چون حس خوبی را در مخاطب ایجاد کرده‌اید.

حالا یک دیجیتال مارکتر برای حفظ باید در چه زمینه‌های تخصص داشته باشد.

پشتیبانی به‌صورت آنلاین و آفلاین، طراحی کمپین، سیستم همکاری درفروش، بازاریابی محتوا، ایمیل مارکتینگ، طراحی کمپین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.