منوی دسته بندی
عضویت

قیف فروش چیست؟ راهنمای ساخت ماشین فروش اتوماتیک.

قیف فروش چیست؟ راهنمای ساخت ماشین فروش اتوماتیک.

یکی از مفاهیم اصلی در صنعت بازاریابی دیجیتال ، قیف فروش است. در حالی که در ابتدا صدای عجیب و غریب وجود دارد ، این مفهوم اصلی می تواند یک تجارت را تقریباً یک شبه از دستگاه بازاریابی تقریباً ناموجود و ناشناخته تا چند میلیون دلاری با اشباع انبوه انجام دهد. در حقیقت ، پزشکان ماهری وجود دارند که پیرامون اجرای این مفهوم واحد در تجارت شغل خود را ایجاد کرده اند.

اگر از خود می پرسید که یک قیف فروش چیست ، کافی است یک قیف واقعی را تصور کنید. در بالای آن قیف ، مقداری ماده ریخته می شود که به سمت یک مقصد محدود فیلتر می شود. در فروش ، اتفاق مشابهی رخ می دهد. در بالای صفحه ، بازدیدکنندگان زیادی وارد می شوند که ممکن است وارد قیف شما شوند. با این حال ، بر خلاف قیف دنیای واقعی ، همه کسانی که وارد قیف فروش می شوند از انتهای دیگر دوباره ظاهر نمی شوند.

در اتوماسیون بازاریابی ، رایان دیس ، بنیانگذار Digital Marketer ، اغلب قیف فروش را به عنوان یک فرآیند چند مرحله ای و چند حالته توصیف می کند که مرورگرهای احتمالی را به سمت خریداران سوق می دهد. این چند مرحله ای است زیرا تعداد زیادی باید از زمانی که یک چشم انداز برای ورود به قیف شما آگاه است ، تا زمانی که آنها اقدام و موفقیت آمیز خرید را انجام می دهند ، آگاه شود.

توالی های گرم شدن ایمیل وجود دارد که شامل مواردی مانند داستان های ارزش محور شخصی ، آموزش ها و حتی فشارهای نرم به وبینارها و البته پیشنهادات محصول است که طی چند روز یا حتی هفته ها اتفاق می افتد. حقیقت این است که اکثر چشم اندازها در نگاه اول از وب سایت شما خرید نمی کنند ، به خصوص اگر امروز فقط از شما آگاه شده باشند. طول می کشد. بنابراین ، قیف یک فرآیند چند حالته است ، زیرا انواع تجربیات ایجاد رابطه و “لمس” وجود دارد که طی چندین مرحله اتفاق می افتد.

بیشتر این موارد در روانشناسی خریدار فرو رفته است. بهترین بازاریابان در دنیا می دانند که یک فرایند روانشناختی وجود دارد که ممکن است افراد احتمالی کارتهای اعتباری را از بین ببرند و به خریداران یا حتی خریداران بیش از حد فعال تبدیل شوند. راسل برونسون ، یک “کارآفرین زیرزمینی” است که شرکتی به نام ClickFunnels ، یک قیف فروش SaaS را تأسیس می کند و به بازاریابان از سراسر جهان برای ایجاد اتوماسیون بازاریابی بدون هیچ مشکلی قدرت می دهد.

من خودم به عنوان یک مهندس نرم افزار می توانم به شما بگویم که ساختن قیف از نقطه نظر برنامه به کار زیادی نیاز دارد. در اینجا کدگذاری و ادغام زیادی انجام شده است. از سیستم های ایمیل گرفته تا پیاده سازی صفحه فرود گرفته تا رابط های برنامه کاربردی پردازش کارت اعتباری و هر آنچه که در این بین قرار دارد ، بسیاری از سیستم عامل ها باید “صحبت” کنند ، که این امر برای یک بازاریاب متوسط ​​بسیار زیاد است.

با این حال ، آنچه برونسون با هوشمندی با ClickFunnels تصور کرد ، ایجاد SaaS است که می تواند با محبوب ترین سیستم عامل های جهان ادغام شود و تقریباً هر کسی می تواند در چند ساعت بی صدا یک قیف را برخلاف هفته ها با برنامه نویسی و برنامه نویسی سنگین راه اندازی کند. به عنوان یک کاربر پرشور ClickFunnels که خودم هستم ، می توانم به شما بگویم که سیستم بیش از اندازه قابل توجه است.

درک قیف های فروش

برای درک بهتر مفهوم یک قیف فروش و اینکه شما چگونه می توانید آن را در تجارت شخصی خود پیاده سازی کنید ، بیایید به تصویر زیر از Shutterstock نگاهی بیندازیم. در سمت چپ تصویر ، یک آهنربا مشاهده می کنید. این آهن ربا مشتری ها را به خود جلب می کند ، که به روش های مختلفی اتفاق می افتد. از وبلاگ نویسی گرفته تا رسانه های اجتماعی گرفته تا تبلیغات پولی و موارد دیگر ، نحوه ورود بازدیدکنندگان به وب سایت شما تاثیری در موفقیت قیف شما دارد.

مرحله ۱: آگاهی

آنچه در مورد قیف فروش از اهمیت بیشتری برخوردار است این است که چه اتفاقی می افتد که در واقع بازدید کنندگان (ما می توانیم آنها را احتمالی بنامیم) می رسند. از طریق ابزارهای مختلف ، بسیاری از آنها قبلاً دیده اید ، مانند ثبت نام در خبرنامه ایمیل ، بارگیری کتاب ، آزمونهای آنلاین و موارد دیگر ، این پیشنهادات از طریق یک پیشنهاد اغوا کننده وارد قیف فروش شما می شوند.

هدف کل قیف و بستر فروش شما حل مشکل مشتری شماست. وقتی مشکل را می دانید و برای جذب آنها محتوا درست می کنید ، سپس یک محصول یا خدمات برای حل مشکلشان به آنها ارائه می دهید ، آن وقت است که جادوی واقعی اتفاق می افتد. با این حال ، رسیدن به آن مرحله کار طول می کشد و شما باید ابتدا آگاهی آنها را به دست آورید.

هنگامی که چشم انداز در قیف ضرب المثل قرار گرفت ، آگاهی آنها را به اوج خود رسانده اید. این اولین مرحله از قیف است. با این حال ، آگاهی یافتن از یک مشتری احتمالی ساده نیست. بسته به نحوه ورود آنها به وب سایت شما (به صورت ارگانیک یا از طریق یک تبلیغ پولی) ، این مشتریان ممکن است قیف شما را متفاوت ببینند و نرخ انتخاب شما به طور قابل توجهی متفاوت باشد.

به عنوان مثال ، هنگامی که مشتری شما را از طریق جستجوی Google به صورت ارگانیک پیدا می کند ، به این معنی است که شما دارای برخی عناصر اختیارات هستید. وقتی صاحب اختیار هستید ، احتمالاً احتمال ورود به قیف شما بیشتر است زیرا آنها می دانند که اگر شما را به طور مناسب پیدا کنند ، هر آنچه تهیه می کنید باید ارزش بالایی داشته باشد. این فقط ماهیت جستجوگرها و جستجوی ارگانیک است.

البته ، صرف نظر از نحوه ورود آنها به قیف شما ، هدف شما به عنوان یک بازاریاب انتقال آنها در چندین مرحله است که آنها را از آینده به سمت خریدار می برد. و هنگامی که آنها از شما آگاه شدند ، باید علاقه آنها را افزایش دهید. برای این کار باید با مشتری رابطه برقرار کنید. شما ممکن است آنها را با یک پیشنهاد عالی (آهنربای سرب) برای گرفتن آدرس ایمیل آنها اغوا کرده باشید ، اما در واقع انتقال آنها از طریق قیف یک چالش بسیار بزرگتر است.

واقعیت؟ مردم باهوش هستند. آنها به سادگی قصد خرید چیزی از کسی را ندارند مگر اینکه احساس کنند ارزش زیادی در آنجا وجود دارد. بنابراین ، قیف شما باید آن مقدار را ساخته و از طریق روش های مختلف آن را پخته کند. اما مهمتر از همه ، شما باید یک پیوند قوی با چشم انداز خود ایجاد کنید ، و این اتفاق می افتد که در دنباله گرم شدن ایمیل خود ، قابل اعتماد ، صادق و شفاف باشید.

مرحله ۲: علاقه

شما علاقه مندی های احتمالی را از طریق دنباله ایمیل کسب می کنید. شما شروع می کنید به داستان پردازی با آنها که به شما و اینکه چگونه به این مرحله از زندگی خود رسیده اید ، پیوند می خورد. برونسون در کتاب خود ، اسرار متخصص ، این شخصیت جذاب را نامیده است. آیا شما قهرمان اکراه داری که سفرش تقریباً به اشتباه اتفاق افتاده است ، اما احساس می کنی که به خودت و دنیا مدیون هستی تا چیزی را بدرستی انتقال دهی؟

یا ، شما یک رهبر هستید ، یک ماجراجو هستید یا یک بشارت دهنده هستید؟ نحوه قرارگیری خود کاملاً به خود شما بستگی دارد ، اما پیام شما باید در کل “سطح” شما سازگار باشد و باید در حقیقت غوطه ور باشد. سابقه شما و چگونگی انتقال آن از طریق م paraث flaل ، نقص شخصیت و قطبیت ، ارتباط زیادی با این دارد که شما می توانید در ایجاد چشم اندازهای خود برای ایجاد یک جنبش توده ای “قلاب” کنید.

البته اجرای این امر آسان نیست. ابتدا باید داستان های خود را توسعه دهید ، سپس در مورد نحوه انتقال این داستان ها و میزان قطره قطره تصمیم بگیرید. به عنوان مثال ، ممکن است روزی که برای اولین بار وارد سیستم می شوند ، اولین ایمیل یا دو ایمیل شما خارج شود ، سپس ممکن است یک ایمیل در روز بعد از آن خارج شود. چه مقدار از آن داستان محور است و چه مقدار زمین بازی؟

در مکالمه ای که اخیراً با پری بلچر ، بنیانگذار Native Commerce Media داشتم ، او به من گفت که برای کلیک روی پیوندها نیز باید چشم اندازهای خود را آموزش دهید. به عنوان مثال ، می توانید از آنها بخواهید روی پیوند مورد علاقه خود کلیک کنند یا آنها را به یک پست وبلاگ یا سرانجام به یک محصول یا خدماتی که می فروشید ، پیوند دهند ، اما لازم است که آنها را آموزش دهید تا عادت کلیک کردن روی این پیوندها را ایجاد کنند از آن اول اولش.

مرحله ۳: تصمیم گیری

مرحله بعدی تصمیم گیری است. گرفتن چشم انداز برای تصمیم گیری آسان نیست. بهترین راه برای رساندن آنها به آنجا؟ فراتر از هنر گفتن داستان ، نوشتن متن و ایجاد عادت کلیک کردن بر روی لینک ، شما باید تعداد زیادی از مشتریان و توصیفات مشتری را مرور کنید. این یکی از قدرتمندترین راه هایی است که می توانید افراد را به اقدام وادار کنید.

مطمئناً ، اگر مسیر تبلیغات پولی را دنبال می کنید ، می توانید از فیس بوک و گوگل دوباره هدف گیری کنید تا سطح آگاهی و علاقه را بالا نگه دارید. به عنوان مثال ، اگر پس از ترک وب سایت خاصی متوجه شده اید که تبلیغات آنها را در همه جا مشاهده می کنید ، دلیل خاصی برای آن وجود دارد. به خصوص اگر آنها قبلاً وارد قیف فروش شما شده باشند ، این یک روش بسیار قدرتمند برای اقدام به آنها است.

به عنوان مثال ، می توانید تبلیغات را با هدف توصیف مجدد ویدیو یا بازبینی توسط مشتریان دیگر ، به آنها نشان دهید اگر نشریات رسانه ای دارید که در مورد شما نوشته اند ، می توانید از این فرصت استفاده کرده و آن ها را برجسته کنید. وقتی آنها این را در قیف فروش شما مشاهده می کنند و شما با هدف گیری مجدد آنها را دنبال می کنید ، این به سادگی یک عنصر اضافی در معرض قرار گرفتن است.

اما به هر حال آنها را وادار به تصمیم گیری درمورد اقدام می کنید ، حرکت در آن سوئیچ ساده نیست. شما باید فرصتی عالی برای آنها فراهم کنید و از 6 اصل رابرت سیالدینی استفاده کنید ، که در کتاب 1984 خود با عنوان “تأثیر” ، به گونه ای یا دیگری بیان شده است تا آنها را در این مرحله حرکت دهید:

    اصل متقابل – این با ارائه مقدار زیادی از ارزش بدست می آید ، چه از طریق آنچه در ابتدای کار آنها را به عنوان یک پیشنهاد رایگان (آهنربای سرب) ارائه داده اید ، یا از طریق ایمیل های خود در یک مبادله مداوم.

    اصل تعهد و سازگاری – وقتی افراد به چیزی متعهد می شوند ، احتمال خرید از شما بسیار بیشتر است. به همین دلیل باعث می شود که آنها موافقت خود را با چیزی مانند پیشنهاد رایگان + حمل و نقل یا موافقت با گفته های شما به نوعی اعلام کنند. این یک اصل قدرتمند در فروش است و اگر به برخی از بهترین بازاریابان در جهان توجه کنید ، متوجه خواهید شد که آنها با اشتیاق تمام تلاش می کنند تعهد شما را نسبت به چیزی بگیرند ، حتی اگر در ابتدا بسیار کوچک باشد.

    اصل دوست داشتن – وقتی افرادی که شما را دوست دارند (یعنی با داستان های شما ارتباط برقرار می کنند) احتمال خرید چیزی از شما بیشتر است. اینکه چقدر خوب داستان خود را بسازید و آن را به آینده منتقل کنید ، نقش بزرگی در تصمیم گیری برای تصمیم گیری یا عدم تصمیم گیری خواهد داشت.

    اصل اقتدار – محصولات یا خدمات شما چقدر اختیار دارند؟ آیا افراد محترم آنها در جامعه شما آن را تأیید کرده اند؟ مطالعات علمی که از آن پشتیبانی می کنند؟ آیا شما خود یک مرجع هستید؟ تمام این عناصر در این روند وارد عمل می شوند.

    اصل اثبات اجتماعی – آیا اثبات اجتماعی دارید؟ آیا افراد در شبکه های اجتماعی از این که محصولات یا خدمات شما چقدر عالی هستند رنج می برند یا صحبت می کنند؟ آیا نوع دیگری از اثبات اجتماعی دارید؟ کتاب های پرفروش؟ یک چیز دیگر؟ از این حیث مهم است که در صورت داشتن این مورد ، آن را در اختیار چشم اندازهای احتمالی قرار دهید.

    اصل کمبود – چقدر در دنباله ایمیل خود پخته اید؟ باز هم ، افراد باهوش هستند ، اما وقتی اصل کمبود را اعمال کنید ، همانطور که قبل از انقضا تخفیف یا اسلات های موجود برای یک کلاس آنلاین ، مقدار محدودی از پیشنهاد یا زمان باقی مانده است ، مردم را مجاب می کند تا اقدامی انجام دهند.

مرحله ۴: عمل

مرحله آخر قیف فروش عملی است که شما قصد انجام آن را دارید. در بیشتر موارد این خرید است. باز هم ، اینکه چقدر آنها را در مراحل مختلف جابجا می کنید ، می تواند شما را با یک تغییر خاص برای این عمل تنظیم کند. به عنوان مثال ، اگر 100 نفر بر روی پیشنهاد شما کلیک کنند و 10 نفر وارد کانال فروش شما شوند اما فقط خرید افراد را خریداری کنند ، در این صورت شما 2 درصد تبدیل خواهید داشت.

با این حال ، بهترین قسمت در مورد این موضوع و قدرتمندترین مسیری که کارآفرینان برای مقیاس بندی مشاغل خود طی می کنند ، این است که اگر می دانید ارسال 100 نفر به سایت شما به عنوان مثال 200 دلار هزینه دارد ، اما شما می توانید دو نفر را با 300 دلار تبدیل کنید ، پس شما 600 دلار سود 200 دلار سرمایه گذاری (300 درصد) بازده دارید. وقتی این را می دانید ، آن وقت است که کل بازی تغییر می کند و می توانید پیشنهادهای خود را بی نهایت مقیاس بندی کنید.

این چگونه باهوش ترین بازاریاب های جهان مقیاس مشاغل خود را ارائه می دهند. آنها ارزش تبدیل را می دانند و کانالهای فروش خود را تغییر داده و کامل کرده اند ، بنابراین با انتقاد از انتقاد به سادگی با ارائه پیشنهادات خود ، به دنبال آن می روند. اگر می دانید که با سرمایه گذاری 1 دلار 3 دلار پس می گیرید ، به طور مکرر 1 دلار سرمایه گذاری خواهید کرد. نکته را دریافت می کنید؟

با این حال ، رسیدن به این مرحله کار ساده ای نیست. این کار به مقدار زیادی کار و تلاش به علاوه پیگیری نیاز دارد. با اجرای نرم افزار قیف فروش ، مانند پلت فرم ساخته شده توسط Brunson ، قطعاً می توانید سردرد را کاهش دهید ، اما هنوز کارهای زیادی برای انجام وجود دارد. کپی باید نوشته شود ، پیکسل های ردیابی باید نصب شوند و توالی های ایمیل ایجاد شود. اما این چیزی است که برای موفقیت لازم است.

دفعه بعدی که یک قیف فروش ایجاد می کنید ، به آن فکر کنید. این مفهوم پیچیده و پیچیده در تجارت به معنای واقعی کلمه می تواند شما را از یک امر کاملاً ناشناخته به یک نیروگاه جهانی برساند و از طریق هنر مقیاس بخشیدن به یک پیشنهاد بسیار تبدیل کننده ، به سرعت به شما منتقل کند. سعی نکنید میانبرها را بردارید و یا هک ها را پیاده کنید و اگر می خواهید در نهایت از مزایا و نتایج استفاده کنید وقت خود را بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.