منوی دسته بندی
عضویت

قیمت‌گذاری به سبک بازاریابی عصبی

قیمت‌گذاری به سبک بازاریابی عصبی

قیمت گذاری محصولات و اعلام قیمت به مشتری موضوع بسیار حساسی است. اگر در این زمینه بهتر شویم سود بیشتری  خواهیم کرد. در ادامه به ارائه چند نکته درمورد قیمت گذاری می پردازیم . که این نتایج از تحقیقات بازاریابی عصبی به دست آماده است.

توجیه قیمت

حتما شما محصولی دارید و قیمت برای آن درنظر گرفتید. آیا محصول شما دلیلی دارد که همچین قیمتی برای آن انتخاب شده است.

یا همین طوری قیمتی برای آن در نظر گرفتید. اگه بتوانید دلیل  قیمت گذاری خود را ارائه دهید بسیار منطقی تر است. برای مثال :

ماشین رویزرویز را درنظر بگیرد که بخاطر چه اینقدر گران قیمت است ؟

دلیل گران قیمت بودن آن این است که  که ماشینی تمام دست ساز از چرم های طبیعی و کیفیت ساخت بدنه و لوکس بودن آن می شود توجیه بر قیمت آن داشت. بیاید مثال دیگر بیاوریم : برای مثال یکی از محصولات وبسایت ما به قیمت 298 تومان در وبسایت قرار داده شده است حالا بیاید قیمت دیگری را بزاریم برای مثال 300 تومان یا 300000 هزار ریال این سبک قیمت گذاری اصلا باعث ایجاد فروش زیاد در وبسایت نمی شود چون مخاطب حس می کند که ما داریم از این محصول سود بسیار زیادی می کنیم یا قیمت محصول را خیلی زیاد میبینند.

توجیه قیمت به صورت پر سود و تصویری

برای مثال شما وارد وبسایتی شده اید که قیمت محصولات آن بسیار گران قیمت و دور از انتظار است مثلا قیمت یک محصول آموزشی 20000000  میلیون تومان است.

و شما با خود می گویید مگر این محصول چقدر خرج برداشته اما اگر در توضیعات محصول یک ضمانتی می داد که اگر این محصول را از من تهیه کنید در عرض 2 ماه دو برابر این پول در حساب بانکی شما می بود آیا ترغیب نمی شدید که محصول را تهیه نماید. شما سود ملموسی را به مخاطب پیشنهاد داده اید و تصویر خوبی را در ذهن مخاطب به وجود آورده اید .

استفاده از قیمت‌های دقیق ممنوع

شما قیمت یکی از محصولات خورد را 50 هزار تومان گذاشته ای همان طور که در عنوان گفتیم استفاده از قیمت های دقیق ممنوع چون این نگرش را در ذهن مخاطب ایجاد می کند که این محصول بدردنخور یا از استاندار بالای برخوردار نیست حالا قطعا شما برچسپ 9 درصد مالیات بر ارزش افزوده یا از قیمت غیر دقیق 49800 تومان استفاده کنید مخاطب به محصول شما بیشتر جذب می شود و محصول شما را ارزش مند تلقی می کند.

ارائه گزینه نا معقول

یکی از بهترین شیوه های قیمت گذاری استفاده از گزینه غیر معقول است در واقع شما یکی از محصولات خود را فدایی محصول دیگری می کنید که محصول مورد نظر خود را پرفروش کنید.

استارباکس سال است که از این روش استفاده می کند شیوه قیمت گذاری استارباکس این شکل است که قهوی کوچک 4 دلار قهوی متوسط 9 دلار و قهوی بزرگ 10 دلار در واقع استارباکس قصد دارد قهوی بزرگ اش بیشتر فروخته شود و  سود بیشتری کند برای مثال خیلی از وبسایت های که  اشتراک پولی می فروشند از این روش استفاده می کنند تا بتواند یکی از پرفروش ترین و سودآور ترین محصول خورد را به مشتریان بفروشند و سود ملموسی را به مشتری بدهند.

تعداد صفرها به صورت هشمندانه

خوشبختانه ما می توانیم از این تکنیک به خوبی استفاده کنیم چون ما در ایران واحد پولی را به ریال و تومان می گویم و خیلی راحت می توانم ارزش یک چیز را بالا یا پایین ببریم.

مثال1  : شما محصولی را به قیمت 98 هزار و هزینه پست آن رایگان است و می نویسم هزینه پست به قیمت 150000 هزار ریال از طرف ما برای شما هدیه

مثال 2 : شما محصولی را به قیمت 98000000 هزار تومان پست آن رایگان است و از طرف ما 15 تومان هدیه دریافت کرده اید.

ارزش ذهنی مثال اول از مثال دوم بیشتر است چون در آنجا قیمت محصول را پر سود تر و قیمت پست را هدیه بزرگ تلقی کردیم.

قیمت گذاری محصولات در بازاریابی عصبی باید بسیار به صورت معتادانه صورت گیرد و لازمه تحقیق فراوان است و لطفا دقت بیشتری در قیمت گذاری محصولات خود کنید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.