منوی دسته بندی
عضویت

محاسبه بودجه تبلیغاتی شما

محاسبه بودجه تبلیغاتی

من واقعاً هرگز تبلیغات زیادی برای تجارت خود انجام نداده ام. من همیشه به شبکه و دهان به دهان اعتماد کرده ام. حالا دوست دارم یک کمپین کوچک راه اندازی کنم ، اما می ترسم هزینه زیادی داشته باشد. چگونه می توانم بفهمم از کجا شروع کنم؟

پاسخ: اولین کاری که باید انجام دهید محاسبه حداقل و حداکثر بودجه تبلیغاتی مجاز شماست:

    مرحله 1: 10 و 12 درصد از فروش ناخالص سالانه خود را بردارید

و هر کدام را در علامت گذاری شده در معاملات متوسط ​​خود ضرب کنید. در این اولین قدم ، مهم است که به یاد داشته باشید که ما در اینجا در مورد علامت گذاری ناخالص صحبت می کنیم ، نه حاشیه. نشانه گذاری سود ناخالص بالاتر از هزینه است که به صورت درصدی از هزینه بیان می شود.

حاشیه سود ناخالصی است که به عنوان درصدی از قیمت فروش بیان می شود. کالایی را با قیمت 150 دلار بفروشید که فقط 100 دلار برای شما هزینه دارد و مارک شما 50 درصد است. حاشیه شما فقط 33.3 درصد است. دلیل این امر این است که سود ناخالص 50 دلاری نشان دهنده 50 درصد هزینه شما (علامت گذاری) است ، اما فقط 33.3 درصد قیمت فروش (حاشیه). بیشتر فروشگاه های خرده فروشی در آمریکا (فرش ، جواهرات و غیره) با مارک متوسط ​​تقریباً کار می کنند 100 درصد ، بعضی از آنها کمتر از 50 درصد نشانه گذاری کار می کنند و برخی دیگر 200 می گیرند. اقلام گران قیمت تر ، مانند اتومبیل ها ، وسایل نقلیه تفریحی و خانه ها ، معمولاً فقط 10 تا 15 درصد مارک دارند.

    مرحله 2: هزینه سالانه اشغال (اجاره) خود را از 10 درصد تعدیل شده تعداد فروش و 12 درصد تعدیل شده کسر کنید.

    مرحله 3: مانده مانده نشان دهنده حداقل و حداکثر بودجه تبلیغاتی مجاز شما در سال است.

در این مرحله از محاسبه ، ممکن است یاد بگیرید که بودجه تبلیغات خود را برای اجاره گران هزینه کرده اید ، یا ممکن است یاد بگیرید که باید تبلیغات بسیار بیشتری از آنچه قبلاً شک داشتید انجام دهید.

حال بیایید بودجه تبلیغات را محاسبه کنیم. فرض کنید پیش بینی می شود تجارت من امسال یک میلیون دلار فروش داشته باشد ، من 48 درصد حاشیه سود دارم و اجاره من 36000 دلار در سال است. اولین کاری که باید انجام شود محاسبه 10 درصد فروش و 12 درصد فروش است (به ترتیب 100000 و 120،000 دلار).

دوم ، ما باید حاشیه سود 48 درصدی من را به نشانه گذاری تبدیل کنیم ، زیرا مارک گذاری همان چیزی است که برای کارایی این فرمول لازم است. بیشتر صاحبان مشاغل حاشیه خود را از ذهن می دانند ، اما هرگز علامت گذاری خود را نمی دانند. برای تبدیل تبدیل از مارجین به مارک ، سود ناخالص را بر اساس هزینه تقسیم کنید. تقسیم 480،000 دلار (سود ناخالص) بر 520،000 دلار (هزینه سخت) به ما نشان می دهد که حاشیه 48 درصد نمایانگر 92.3 درصد است. بینگو.

اکنون ما 100000 دلار در 92.3 درصد ضرب می کنیم تا ببینیم بودجه کم تعدیل شده ما برای کل هزینه قرار گرفتن در معرض 92300 دلار است. به همین ترتیب ، ما 120 هزار دلار در 92.3 درصد ضرب می کنیم تا بودجه ای تعدیل شده برای کل هزینه قرار گرفتن در معرض 110760 دلار بدست آوریم.

اکنون باید از هر یک از این دو بودجه 36000 دلار اجاره خود را کم کنیم. این یک بودجه تبلیغاتی به درستی محاسبه شده برای ما به همراه دارد که از 56،300 دلار در سمت پایین تا حداکثر 74،760 دلار در سمت بالا متغیر است.

بیشتر فروشندگان تبلیغات به شما می گویند که “5 تا 7 درصد فروش ناخالص” مبلغ صحیح بودجه برای تبلیغات است ، اما آیا باور نمی کنید. بدون در نظر گرفتن علامت گذاری در فروش متوسط ​​و اجاره شما ، به راحتی نمی توان درصدی از فروش ناخالص را برای تبلیغات تعیین کرد. بله ، اجاره گران قیمت برای مکانی با دید بالا اغلب بهترین تبلیغاتی است که پول شما می تواند بخرد ، زیرا یک کسب و کار با نشان خوب در یک مکان با دید بالا نیاز به تبلیغات بسیار کمتر از یک کسب و کار مشابه در یک مکان مقرون به صرفه دارد.

برای اثبات این موضوع ، فقط به مثال بالا نگاه کنید و اجاره را به 75000 دلار در سال تغییر دهید. در این حالت ، بودجه تبلیغات از 17300 دلار تا 35760 دلار متغیر است ، که فقط 1.7 تا 3.5 درصد فروش را نشان می دهد. فرمولی که من به شما ارائه داده ام تنها موردی است که بودجه تبلیغات شما را با اجاره شما و همچنین سودآوری متوسط ​​فروش شما سازگار می کند. موفق باشید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.