منوی دسته بندی
عضویت

چگونه سبک های مختلف مدیریت را در یک تیم منسجم ادغام کنیم

چگونه سبک های مختلف مدیریت را در یک تیم منسجم ادغام کنیم

رویکرد مدیر تأثیر چشمگیری بر بهره وری کارکنان و همچنین کل سازمان دارد. از آنجا که هر بخش در یک سازمان مسئول کارایی خود است ، هر مدیر بخش ممکن است سبک رهبری منحصر به فرد خود را داشته باشد. در نتیجه ، نحوه تفویض مسئولیت ، تصمیم گیری و تعامل مدیر با یک مدیر می تواند بر کل سازمان تأثیر بگذارد. هنگامی که مدیران سبک های مختلف رهبری را اعمال می کنند ، گاهی اوقات گردآوری همه بخش ها به مثمرثمرترین روش دشوار است.

برای تشکیل منسجم ترین تیم مدیریتی ممکن ، اغلب لازم است که سبک های مختلف رهبری را گرد هم آوریم. این گفته اغلب آسانتر از انجام است. وقتی مدیرانی با سبک های رهبری مشابه با یکدیگر تعامل دارند ، برقراری ارتباط تا حدودی آسان است. برعکس ، وقتی مدیرانی با سبک های مختلف رهبری در تعامل هستند ، ارتباطات و همچنین همکاری متشنج می شود و انجام هر کاری به یک چالش تبدیل می شود. بنابراین ، کاملاً ضروری است که سازمان ها سبک های مختلف رهبری را در کنار هم قرار دهند تا تیم مدیریتی منسجم تری تشکیل دهند.

اولاً ، تشخیص این نکته مهم است که اگرچه سبک های مختلف رهبری وجود دارد ، هیچ یک از سبک های رهبری بهتر از سبک دیگر نیستند ، اما برخی از سبک ها در برخی شرایط بهتر از سایر سبک های رهبری کار می کنند. ممکن است شرایطی وجود داشته باشد که بهتر باشد بر اساس نتیجه مطلوب ، یک مدیر را پیش ببرید.

علاوه بر این ، تعیین مرزهای روشن بسیار مهم است. تنظیم قوانین اساسی می تواند به ویژه هنگامی اهمیت یابد که چندین رهبر مدیریت یک تیم یا یک گروه از کارمندان را به اشتراک بگذارند. در حالت ایده آل ، رهبران باید مدتی را صرف بحث در مورد فلسفه رهبری خود ، چگونگی مدیریت خود را ترجیح دهند و اینکه چگونه می خواهند با یکدیگر چک کنند. چنین اعلامیه هایی از نظر اطمینان از اینکه همه درمورد اهداف و مسئولیت های جداگانه خود روشن هستند ، در عین حال زمینه برای تجزیه و تحلیل سبک های مدیریت فردی ، بسیار ارزشمند است.

انجام این کار می تواند به رهبران کمک کند تا از انواع دیگر سبک های رهبری آگاهی بیشتری کسب کنند. این نه تنها به رهبران کمک می کند تا آنچه دیگران قادر به آوردن میز هستند را بدانند ، بلکه فرصتی را برای ارتقا دانش و مهارت های رهبری در این فرآیند فراهم می کنند.

رهبرانی که سبکهای مختلف مدیریتی دارند ، گشودن در برابر یکدیگر و حفظ حس خوب حسن نیت را نیز سودمند می دانند. حتی اگر مدیران با سبک های متفاوت هرگز قادر به تعریف کامل مرزهای تعیین شده نباشند ، صرف وقت برای شناخت بهتر یکدیگر می تواند در درک دیدگاه هر فرد مفید باشد ضمن اینکه از تفاوتهای فردی نیز قدردانی می کند.

کار با سبکهای مختلف رهبری چالش برانگیز است. از طریق غلبه بر این چالش ها ، می توان سازمان سازنده تری ایجاد کرد. با یادگیری کارکردن در سبکهای مختلف رهبری ، امکان برقراری روابط موفق و انگیزشی در حین انجام نتایج بهتر سازمان نیز امکان پذیر است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.