منوی دسته بندی
عضویت

۱۲ نگرش یک کارآفرین

12 نگرش یک کارآفرین

چه چیزی برای موفقیت صاحبان مشاغل کوچک و کارآفرینان مهم است؟ دانش، مهارت و استعداد

بااین‌حال، بسیاری از رقبا ویژگی‌های مشابه شمارا دارند. کلید پیروزی در رقابت و دستیابی به موفقیت ذهنی است، در نگرش فرد منعکس می‌شود، کاملاً توسط فرد کنترل می‌شود و به پول نقد نیاز ندارد. این علاوه بر تجارت – در ورزش، هنر و سیاست – در بیشتر تلاش‌های بشر صدق می‌کند.

چند بار دیده‌ایم که تیم یا بازیکن کم پوش نسبت به حریف بااستعدادتری پیروز شود؟ تفاوت اغلب نگرش است.

این ۱۲ ویژگی نگرش می‌تواند شمارا در یک ذهنیت مناسب برای دستیابی به موفقیت کارآفرینی قرار دهد.

به تجارت خود اشتیاق داشته باشید.

    کار باید سرگرم‌کننده باشد. اشتیاق شما به شما کمک می‌کند تا لحظات سخت را پشت سر بگذارید و افراد را ترغیب کنید که برای شما کار کنند و می‌خواهند با شما تجارت کنند. اشتیاق را نمی‌توان آموزش داد. وقتی کم می‌شود، همان‌طور که مطمئناً در مواقع دشوار نیز اتفاق خواهد افتاد، کمی آرام باشید. خواه یک ساعت باشد یا یک هفته، از تمام دلایلی که این کار را شروع کرده‌اید و اینکه چرا دوست دارید رئیس خود باشید، فهرست‌نویسی کنید. این باید اشتیاق شمارا تجدید کند.

نمونه‌ای از قابلیت اطمینان را مثال بزنید.

    مردم به افراد قابل اعتماد دارند و می‌خواهند در فرهنگ صداقت برای آنها کار کنند. در مورد مشتریان نیز همین امر صدق می‌کند.

انعطاف‌پذیر باشید، مگر با مقادیر اصلی.

    مسلم است که برنامه‌ها و استراتژی‌های شما باگذشت زمان تغییر خواهد کرد. این انعطاف‌پذیری برای تغییر سریع یک مزیت ذاتی کوچک نسبت به تجارت بزرگ است. بااین‌وجود، صرف‌نظر از فشار برای سود فوری، در ارزش‌های اصلی سازش نکنید.

نگذارید ترس از شکست مانع شما شود.

شکست فرصتی برای یادگیری است. همه‌چیز مساوی است، سرمایه‌داران خطرپذیر ترجیح می‌دهند پول را در شخصی که در تأسیس شرکت تلاش کرده و شکست‌خورده است سرمایه‌گذاری کنند تا در شخصی که هرگز تلاش نکرده است.

به‌موقع تصمیم بگیرید

    اشکالی ندارد که از شهود خود استفاده کنید. برنامه‌ریزی و فکر خوب است. اما اهمال‌کاری باعث از دست رفتن فرصت می‌شود.

دارایی اصلی شرکت شما هستید.

    مراقب خودت باش. سلامت شما از گران‌ترین ماشین‌آلات یا نرم‌افزارهای رایانه‌ای برای این شرکت ارزشمند است. لازم نیست بین خانواده یا شرکت خود، بازی یا کار انتخاب کنید. سلامتی خود را برای تعادل و انرژی حفظ کنید، که به‌نوبه خود باعث افزایش دید ذهنی شما می‌شود.

منیت خود را تحت کنترل داشته باشید.

سود خود را نگیرید و آنها را صرف اسباب‌بازی گران‌قیمت کنید تا دیگران را تحت تأثیر قرار دهید. برای نیازها یا فرصت‌های غیرمنتظره صندوق جنگ بسازید. این همچنین به معنای شنیدن ایده‌ها و پیشنهادهای جدید است، هرچقدر هم که دیوانه به نظر برسند.

ایمان داشتن.

    شما باید به خود، به شرکت خود اعتقاد داشته باشید و موفق باشید. این اعتمادبه‌نفس در مورد کارمندان ، مشتریان، سهامداران، تأمین‌کنندگان و همه افرادی که با آنها سروکار دارید مسری است.

انتقاد را مورد لطف قرار داده و بپذیرید. به اشتباهات خود اعتراف کنید.

    شما باید دائماً تلاش کنید تا کارمندان خود را متقاعد کنید که اشکالی ندارد – حتی لازم است – اظهارنظر صادقانه آنها را انجام دهید حتی اگر در تضاد با نظر رئیس باشد. فقط یک‌بار ذکر آن یا قرار دادن آن در بیانیه مأموریت، برای اکثر مردم کاهش نخواهد یافت.

اخلاق کاری قوی را حفظ کنید.

    کارمندان شما از شما پیروی می‌کنند. این امر همچنین به شما کمک می‌کند تا با پیشی گرفتن از رقابت ، به‌ویژه هنگامی‌که محصول یا خدمات شما بسیار مشابه است، رقابت خود را شکست دهید.

از عقب‌نشینی سریع بازگردید.

    مطمئناً هنگام ایجاد کسب‌وکار فراز و نشیب‌های زیادی به وجود خواهد آمد. از شکست‌ها بیاموزید و ادامه دهید. شما نمی‌توانید گذشته را تغییر دهید.

به‌صورت دوره‌ای از منطقه راحتی خود خارج‌شده و چیز مهمی را دنبال کنید.

    بسیاری از اوقات در اجرای تغییر موردنیاز در فناوری، افراد، مأموریت، رقابت و غیره احساس راحتی نخواهید کرد تا شرکت و شما شخصاً رشد کنید، گاهی اوقات مجبورید از منطقه راحتی خود خارج شوید.

بسیاری از کاستی‌های سازمانی و رهبری را می‌توان با نگرش‌های خوب توصیف‌شده در بالا برطرف یا کاهش داد. همه را می‌توان آموخت به‌جز اشتیاق، که از درون می‌آید. برای برنامه‌ریزی منظم در مورد این ویژگی‌ها، از برنامه پرمشغله خود وقت صرف کنید. شما ممکن است از عمل الهام گرفته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.