منوی دسته بندی
عضویت

۱۲ چالش مشترک مدیریت و چگونگی غلبه بر آنها

12 چالش مدیریتی

مدیرانی که تیم‌ها را نظارت می‌کنند معمولاً با چالش‌های متعددی در رابطه با بهره‌وری و ارتباطات روبرو هستند. دانستن چگونگی شناخت این چالش‌ها و رفع آنها به افزایش اعتمادبه‌نفس و توانایی یک تیم در هدایت تیم کمک می‌کند. در این مقاله، ما به رایج‌ترین چالش‌های مدیریت کارکنان و راه‌های غلبه بر این چالش‌ها می‌پردازیم.

12 چالش مدیریتی مشترک

در اینجا برخی از رایج‌ترین چالش‌های مدیران و چگونگی غلبه بر آنها وجود دارد:

  •     کاهش سطح عملکرد
  •     کمبود نیرو بودن
  •     عدم ارتباط
  •     کار گروهی ضعیف
  •     فشار برای انجام
  •     عدم وجود ساختار
  •     مدیریت زمان
  •     پشتیبانی ناکافی
  •     بدبینی
  •     کارمندان دشوار
  •     انتقال از همکار به مدیر
  •     فرهنگ ضعیف محل کار

۱.کاهش سطح عملکرد

کارمندان ممکن است دوره هایی از زمان را تجربه کنند که به اندازه معمول بازده نداشته باشند. کاهش بهره وری می تواند بعضی اوقات سایر اعضای تیم و اهداف کلی را تحت تأثیر قرار دهد و این امر کمک به کارکنان را در ایجاد انگیزه مهم می کند.

مدیرانی که به طور مداوم فرآیندها و رویه های شرکت را بررسی می کنند ، می توانند کارایی را افزایش دهند. برای بررسی سیستم های فعلی و بازسازی مناطق ضعیف ، یک تحلیل گردش کار انجام دهید. راه دیگر برای حل این چالش پرسیدن سوال و ارائه راه حل برای مشکلات آنها است. جلسات یک به یک فرصت خوبی را برای مدیران فراهم می کند تا ساعات کار و انتظارات مربوط به بهره وری کار را برقرار کنند.

۲. کمبود نیرو

مدیران باید تشخیص دهند که چه زمانی زمان استخدام یکی دیگر از اعضای تیم برای کمک به انجام مسئولیت های بخش خود فرا رسیده است. از آنجا که فرایند استخدام وقت گیر است ، کمک به سایر مدیران و متخصصان منابع انسانی هنگام پیگیری یک نامزد جدید بسیار مفید است.

در صورت نیاز ، هنگام ایجاد شرح کار ، مصاحبه با متقاضیان و انتخاب فرد مناسب برای نقش مورد نظر ، کمک بخواهید. در نظر داشته باشید که متقاضیان یک آزمایش کار نمونه را برای کمک به شما در تعیین بهترین شرایط برای تیم خود انجام دهند.

۳. عدم ارتباط

چالش دیگری که مدیران هنگام نظارت بر تیم ها با آن روبرو هستند ، اطمینان از برقراری ارتباط موثر است. از آنجا که هر عضو تیم شخصیت متفاوتی دارد ، گاه گاهی فرصت برقراری ارتباط نادرست وجود دارد.

فرکانس ارتباطات را افزایش دهید تا اطمینان حاصل کنید که کارکنان دقیقاً می دانند چه انتظاری از آنها دارید و چه زمانی برای تکمیل آن به آنها احتیاج دارید. استانداردهایی را که اهداف و اهداف تیم شما را تقویت می کنند دوباره تعریف کنید. پیاده سازی یک بستر پیام رسانی برای محل کار را در نظر بگیرید که به همه امکان برقراری ارتباط سریع را می دهد. اگر شکل ارتباطی را به شکل دیگری ترجیح می دهید ، به آنها اطلاع دهید.

۴. کار گروهی ضعیف

بعضی اوقات ، وقتی کارمندان وقت زیادی را صرف انجام کارهای جداگانه می کنند ، ممکن است تمرکزشان بر همکاری را از دست بدهند. برای برقراری مجدد کار گروهی ، مدیران باید هدف یک پروژه را دوباره مرور کنند. مدیرانی که وقت می گذارند تلاش های تیم خود را بپذیرند و هدف کار خود را روشن می کنند ، معمولاً سطح انگیزه خود را افزایش می دهند.

اعضای تیم خود را به شرکا تقسیم کنید تا آنها فرصتی برای کار با یک شخص برای یک پروژه خاص داشته باشند. تمرینات تیم سازی یکی دیگر از روش های عالی برای کمک به همه است که می توانند یاد بگیرند چگونه بهتر با هم کار کنند. محتوای تمرینات خود را بر اساس چالش هایی که تیم شما با آن روبرو است قرار دهید. به عنوان مثال ، اگر آنها نیاز به شناخت بهتر یکدیگر دارند ، بر ایجاد رابطه تمرکز کنید.

۵. فشار برای انجام

برخی از مدیران ، به ویژه مدیران جدید ، احساس می کنند از همان ابتدای نقش خود برای رسیدن به عظمت تحت فشار هستند. اگر مرتباً از موقعیت رهبری خود احساس استرس می کنید ، وقت بگذارید تا دلایل استخدام شدن در این کار را دوباره مرور کنید. تشخیص دهید که رهبران از تجربه و اشتباهات می آموزند. در حالی که برنامه ریزی به شما کمک می کند ، احتمالاً با شرایط غیر منتظره ای روبرو خواهید شد. روشی که برای حل تعارضات و واکنش در برابر چالش ها انتخاب می کنید ، توانایی هدایت شما را نشان می دهد.

۶. عدم وجود ساختار

یک چالش مشترک که مدیران در محل کار با آن روبرو هستند ، نبود ساختار به ویژه هنگام نظارت بر تیم جدید است. بسته به محیط کار ، برای حفظ سطح بهره وری ، ممکن است نیاز به نظارت دقیق بر برخی از تیم ها باشد.

برای ایجاد یک ساختار سازمانی وقت بگذارید که به کارمندان کمک کند بدانند چه انتظاری از آنها دارید. علاوه بر این ، برای تشویق وفاداری به تیم خود احترام بگذارید.

۷. مدیریت زمان

از آنجا که مدیران وظیفه نظارت بر اعضای تیم خود و برقراری ارتباط با سایر department  بخش را دارند ، آنها معمولاً با تعادل بخشیدن به وظایف خود مبارزه می کنند. یکی از راه های اولویت بندی مسئولیت های کاری خود ، تعیین وقت برای انجام کارهای خاص در طول روز است. تیم خود را از زمانهایی که در دسترس آنها هستید و زمانهایی که قصد دارید روی کار خود تمرکز کنید ، مطلع کنید. تقویم خود را مرتباً به روز کنید و آن را با اعضای تیم به اشتراک بگذارید تا آنها بدانند چه زمانی می توانند به شما دسترسی پیدا کنند.

  ۸. پشتیبانی ناکافی

مدیران گاهی قبل از ادامه کار به پروژه نیاز به تأیید تیم اجرایی یک شرکت یا صاحب مشاغل دارند. وقتی روند تصمیم گیری بیش از حد انتظار طول می کشد ، ممکن است به طور کلی پیشرفت تیم آنها را کند کند. در این شرایط مهمترین کاری که باید انجام شود این است که با اعضای تیم خود صادق باشید. به آنها بگویید که شما منتظر دریافت اطلاعاتی از تیم اجرایی هستید و در صورت امکان به آنها اجازه دهید روی پروژه های دیگر کار کنند. سعی کنید برای تسریع در پیشرفت با یک تصمیم گیرنده یک به یک ترتیب دهید.

 ۹. بدبینی

تیم ها معمولاً هنگامی که از سرپرست خود فاصله می گیرند ، شفافیت مدیریت را زیر سوال می برند ، به خصوص اگر کارمندان خاصی احساس کنند بیشتر از بقیه کار می کنند. وقتی افراد احساس کنند که بخشی از برنامه نیستند ، سطح اعتماد آنها به خطر می افتد. ارتباط روشن و تعاملات صادقانه به رفع شک و تردید در بیشتر موارد کمک می کند زیرا باعث ایجاد اعتماد بین کارمند و مدیر می شود. وقتی وظایف خود را محول می کنید ، توضیح دهید که چرا آن را تعیین کرده اید و چگونه به هدف کلی کمک می کند.

۱۰. کارمندان دشوار

گاهی اوقات ، مدیران بر کارمندانی که باعث تنش در محل کار می شوند ، نظارت می کنند. دانستن چگونگی رسیدگی صحیح به هر موضوعی قبل از اینکه به مشکلات اساسی تبدیل شوند ، یکی از چالش های مشترک مدیران است. برای رفع نگرانی های خاص ، از اعضای تیم خود درخواست بازخورد کنید تا در مورد هر مسئله ای که ممکن است در مورد تکمیل کار یا برقراری ارتباط با اعضای تیم داشته باشند ، مطلع شوید.

هرگونه پیشنهاد عملی را اجرا کنید تا نشان دهد که به تیم خود گوش می دهید. وقت بگذارید تا به نگرانی های آنها گوش فرا دهید و بفهمید که در مورد اوضاع چه می توانید داشته باشید. اگر مطمئن نیستید که بعد باید چه کار کنید ، حمایت از یک متخصص HR را در شرکت خود جلب کنید. آموزش آنها از حل تعارض و سایر جنبه های روابط کارکنان پشتیبانی می کند.

۱۱. انتقال از همکار به مدیر

افرادی که در کار خود ارتقا می یابند معمولاً خود را در مدیریت همکاران قدیمی می بینند. این وضعیت ممکن است در ابتدا احساس ناخوشایندی داشته باشد ، اما با گذشت زمان و رهبری صحیح ، ممکن است مسئله کمتری شود. از اعضای تیم اطمینان حاصل کنید که در آنجا هستید تا از تلاش های آنها پشتیبانی کنید و اطمینان حاصل کنید که آنها برای رسیدن به اهداف خود همه آنچه را که لازم دارند ، دارند. ممکن است کمک کند جلسه ای کمی بعد از انتقال برگزار شود که در آن شما به تغییر نقش ها بپردازید و به اعضای تیم خود اجازه دهید هر گونه سوال را بپرسند.

۱۲. فرهنگ ضعیف محل کار

وقتی تیم ها احساس می کنند با بقیه محل کار ارتباط ندارند ، می توانند انگیزه را کاهش دهند. تیم هایی که احساس می کنند عضوی از گروه بزرگتری هستند ، اعتماد به نفس و اعتماد بیشتری را تجربه می کنند. یکی از راه های ارتقا فرهنگ شغلی قوی ، برنامه ریزی سفرهای ناهار و پاداش دادن به کارمندانی است که بیش از حد انتظار هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.