منوی دسته بندی
عضویت

۴ روش بازاریابی عصبی برای سایت

بازاریابی عصبی

چطو می‌توان بازاریابی عصبی را برای وبسایت خودمان به کار برد. بازاریابی عصبی چه مزیتی برای من دارد، چطور می‌توانم مشتریانم را با استفاده از بازاریابی عصبی افزایش دهم و….

استفاده از عکس‌های مناسب برای وبسایت

اغلب دارندگان وبسایت برای ثبت عکس های مناسب در وبسایت وقت کافی و مورد نیاز را صرف نمی کنند و فقط با چند جستجوی ساده در گوگل انتظار دارند عکس ثبت شده در سایت بسیار خوب جلوه کنند. همان طور که قبل تر گقته شد مغز قدیم به تشابه ها بسیار سریع واکنش نشان می دهد. فرض کنید در تلوزیون فردی را میبیند که یکی از لباس های کمد شما را بر تن دارد.  وذهن شما خیلی سریع تشابه بین لباس ها را درک می کند. پس اگر شما در وبسایتی همچین ، تبلیغی را که فردی در یکی از برج های آمریکا گرفته و خوشحال بعد از کار در حال رفتن به منزل است رو ببینید. خیلی سریع مغز قدیم به این تصویر واکنش نشان می دهد. و میگوید: این وبسایت جعلی است و شما دیگر میل خرید کردن در این وبسایت را نخواهید داشت.

یا وبسایتی که در حال بازدید آن هستید از عکس های  بسیار بی کیفیتی استفاده می کند. که تصوبر واضعی از محصول دیده نمی شود. مغز قدیم شما را فرد جلوه می کند که محصولات شما سطح پایین و بی کیفیت است.

ارائه درخواست های کوچک

طبق آزمایشات بازاریابی عصبی، وقتی از افراد درخواست های کوچک می کنیم.  میل بیشتری به انجام دادن آن دارند. شما می توانید آزمایش کنید ؟ به بیرون بروید و یک آدرس طولانی و سخت را از عابران یا رهگذران ببپرسید. میبیند که بیشتر عابر با وجود این که از مکان خبر دارند ولی میل کمتری به کمک کردن دارند حالا بیاید یک سئوال آسان تر از عابران بپرسیم؟ حالا از عابران بپرسید ساعت چند است ؟ قطعا آن ها بی درنگ به شما پاسخ خواهند داد دلیل آن است که این کار برای آن ها آسان تر و راحت تر است. حالا بیابید این آزمایش را اینطوری انجام بدهیم. اول ساعت چند است و بعد آدرس طولانی را ؟ به همین شکل افزایش پاسخ دهی عابران بیشتر می شود.

روش پیاده ساز ایت کار نیز در وبسایت بسیار راحت است. شما می توانید برای اولین بار که شخصی وارد وبسایت شما می شود می توانید به فرد مورد نظر پیشنها یک فیلم آموزشی رایگان را بدهید. یا خرید یک محصول گران قیمت با تخفیف خیلی زیاد یا خرید محصولات ارزان قیمت از وبسایت، شما خیلی راحت می توانید یک کمپین خرید را راه اندازی کنید.

برای  فرم تماس سایت راهکار هوشمندانه این است که اطلاعات آسان را از سخت تغییر بدید و این طوری کاربران راحتر اطلاعات تماس خورد را وارد می کنند.

استفاده از رنگ ها در بازاریابی عصبی

بیشتر برند از رنگ در بازاریابی عصبی استفاده های متفاوتی می کنند. برای مثال : آب معدنی را در نظر بگیرد بیشتر برند در بسته بندی محصولات خود از رنگ آبی استفاده می کنند که حس سرد بودن رو القا کند حالا بیاید از رنگ تضاد آن استفاده کنیم یعنی قرمز به رنگ گرمی آیا کسی حاضر است ریسک کند که آب معدنی که حس گرمی رو به مخاطب القا کند را خریداری کند.

مثلا برای گرفتن راحتر ایمیل دکمه خیر را رنگ طوسی و دکمه تایید را آبی بگذارید و با این روش کاربران بیشتر ترغیب می شوند روی گزینه تایید کلیک کنند.

قطعا هر رنگی معنایی دارد و مبحث ما روانشناسی رنگ نیست و شما به این منظور می توانید مقاله روانشناسی رنگ را بخوانید

دسترسی راحت تر به وبسایت-تجربه کاربری

همان طور که گفتیم مغز قدیم از پیچیدگی بیزار است و بیشتر به سادگی توجه بیشتری دارد. هر چقدر شما دسترسی کاربران را در وبسایت راحتر کنید که مخاطبان بتواند به اطلاعات دسترسی راحتری داشته باشند. بشتر ترغیب می شوند که به وبسایت شما سر بزنند. برای مثال در قسمت هدر یا منو سایت از حداقل استفاده از المان ها استفاده کنید. تا کاربران راحتر بتوانند مطالب مورد نیاز خود را پیدا کنند. یا در صحفه اصلی بیشتر سعی کنید که کاربری وقتی وارد وبسایت می شود حس خوب را القا کند و وبسایت باید فاقد پیچیدگی باشد. تا حد امکان سادگی رعایت شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.