منوی دسته بندی
عضویت

۴ روش هوش هیجانی می تواند فروش شما را بهبود بخشد

۴ روش هوش هیجانی می تواند فروش شما را بهبود بخشد

پس از یک روز رد شدن از طرف مشتریان بالقوه ، پشت میز خود نشسته اید. چگونه می توانید این تماس بعدی را به تماس واقعاً مهم تبدیل کنید؟ خبر خوب: در سال های اخیر ، تحقیقات نشان داده است که هوش هیجانی (EI) عامل اصلی موفقیت در تجارت است – این شامل فروش نیز می شود.

در فروش ، EI را می توان به عنوان توانایی یک فروشنده در “احساس ، درک و استفاده م emotionsثر از قدرت احساسات خود در هنگام تعامل با خریداران” تعریف کرد. به عبارت دیگر ، EI توانایی شما برای برقراری ارتباط خوب با خریداران در سطح شخصی تر است.

چندین محقق در واقع EI را برای موفقیت در کار مهمتر از ضریب هوشی می دانند. حتی یک فروشنده با ضریب هوشی 180 بدون درخواست معنادار از قدرت همدلی و شهود ، فروش نخواهد کرد. و بهترین خبر از همه؟ برخلاف ضریب هوشی ، EI در واقع قابل آموزش است و با یادگیری ، تمرین و حوصله می تواند به میزان قابل توجهی بهبود یابد.

اما تلاش برای افزایش EI چقدر بر تعداد فروش شما تأثیر می گذارد؟

طبق تحقیقات فروش انجام شده روی یک شرکت دارویی ، نمایندگان فروش که EI خود را با میانگین 18 درصد افزایش دادند بعداً کل درآمد فروش خود را به طور متوسط ​​12 درصد بهبود دادند. تصور کنید افزایش 12 درصدی چه اکنون و چه در آینده می تواند برای شما داشته باشد!

تحقیقات نشان می دهد که EI فروش فوق العاده تأثیر می گذارد. بنابراین چگونه می توانید EI بیشتری را در تماس های فروش خود استفاده کنید؟ واقعاً ساده است – EI را می توان به پنج جز components تقسیم کرد:

    انگیزه

    خودآگاهی

    خودتنظیمی

    آگاهی اجتماعی

    مقررات اجتماعی

در زیر به چگونگی بهبود EI فردی خود برای موفقیت بیشتر در فروش فروش پرداخته شده است:

1. به روحیه و تأثیر آن توجه کنید.

سطح خودآگاهی شما واقعاً می تواند بر نحوه درک یک فرد احتمالی تأثیر بگذارد. اگر بتوانید احساسات خود و تأثیر آنها را در پاسخ های احتمالی خود شناسایی کنید ، می توانید کنترل بیشتری بر تعاملات احتمالی و نتایج این تعاملات داشته باشید.

یک دقیقه وقت بگذارید و به آخرین تماس خود فکر کنید. چه احساسی داشتی؟ در سر شما چه می گذشت؟ آیا نگرانی های شخصی یا مشکلات کاری شما را سنگین کرده است؟ همه ما عوامل استرس زا داریم که هر روز بر روحیه ما تأثیر می گذارد. با این حال ، صرف توجه به حالت عاطفی خود می تواند به شما کمک کند تا متوجه شوید که (و چه وقت) احساسات شما روی تماس تأثیر می گذارد.

برای تعمیق بیشتر آگاهی از خود ، توجه کنید که فرد احتمالی چگونه به احساسات شما پاسخ می دهد. در آخرین تماس خود ، آیا شما گرم و دعوت کننده بودید؟ اگر چنین است ، آیا مشتری با اشتیاق پاسخ داد؟

برعکس ، اگر احساس خستگی می کردید ، آیا مشتری برای پایان دادن به تماس عجله داشت؟ یا اگر به نظر مضطرب می رسیدید ، آیا فرد احتمالی نیز با اضطراب پاسخ می داد؟ نا امیدی؟ گیجی ، شاید؟

تأمل در پویایی بین احساسات و احساسات احتمالی می تواند آگاهی شما را افزایش دهد. اگر می توانید آگاهی خود را افزایش دهید ، می توانید تلاش خود را برای کنترل این پویایی مهم افزایش دهید.

2. ریتم خود را پیدا کنید.

احساسات خودتنظیمی در محل کار به معنای یافتن راهی برای کانال دهی آنها به روشی مناسب برای وظیفه انجام شده است. با این حال ، احساسات خودتنظیمی در محل کار هرگز به همان سادگی که به نظر می رسد نیست.

همه ما روزهای بد ، روزهای کسل کننده و روزهای “خاموش” داریم. ایجاد یک ریتم برای زندگی عاطفی شما می تواند به کاهش دفعات احساسات منفی تأثیرگذار بر تماس های فروش شما کمک کند.

یکی از راه هایی که می توانید ریتم خود را پیدا کنید شامل ایجاد یک برنامه روزمره است. فوربس هفت عنصر احتمالی یک برنامه معمول صبحگاهی را که توسط افراد بسیار موفق استفاده می شود ، برجسته می کند. این عناصر شامل تنظیم همان زمان زنگ هشدار هر روز صبح ، مراقبه یا تمرین ، داشتن صبحانه خانوادگی ، خواندن یا یادگیری ، سلام و احوالپرسی با غریبه ها و ایجاد (نوشتن) یک لیست واقعی برای انجام کارها است.

ایجاد روال صبحگاهی خود را در نظر بگیرید که روز تعطیل را به روشی مثبت آغاز می کند. سپس ، تقسیم روز کاری را با وقفه یا پاداش برای رسیدن به اهداف فروش در نظر بگیرید.

3. کشف کنید چه چیزی شما را تحریک می کند

باری فاربر ، متخصص فروش ، بر رابطه ذاتی انگیزه با انرژی و اشتیاق تأکید دارد. به گفته فاربر ، سطح انرژی یک فروشنده با انرژی ذهنی و جسمی او ارتباط مستقیم دارد – اما این انرژی دقیقاً از کجا ناشی می شود؟

کمی جهش کافئین یا هیجان در طولانی مدت شما را حفظ نمی کند. آگاهی از انگیزه های شخصی خود برای کار خود می تواند به شما کمک کند تا این اشتیاق را تقویت کنید.

برای یافتن انگیزه پایدار ، لحظه ای به “تصویر بزرگ” زندگی کاری خود نگاه کنید. دلیل انجام کاری که می کنید چیست؟ آیا عاشق کار هستید زیرا همکاران خود را دوست دارید؟ آیا شما در مأموریت شرکتی که در آن کار می کنید معنی پیدا می کنید؟ آیا از تعیین و دستیابی به اهداف دشوار لذت می برید؟

کشف دلیل انجام کاری که می کنید می تواند به شما در یافتن انگیزه ای پایدار برای اهداف بلند مدت کمک کند.

4. مردم خود را پیدا کنید ، مردم خود را حفظ کنید.

مقررات اجتماعی و آگاهی اجتماعی کلیدهای اصلی EI هستند.

مقررات اجتماعی می تواند با مشاهده احساسات چشم اندازهای احتمالی و پاسخ مناسب در هر تعامل با آنها ، در یافتن مشتری شما کمک کند. آگاهی اجتماعی می تواند با حفظ آگاهی از چگونگی ارتباط برقرار کردن روابط با طول عمر ، به شما در حفظ پایگاه مشتری کمک کند.

در تماس های اخیر خود در مورد توانایی تنظیم مقررات اجتماعی تأمل کنید. اگر چشم انداز عجله داشت ، متوجه شدید؟ آیا نسخه “Reader’s Digest” از سطح زمین خود را به آنها ارائه دادید؟

اگر آنها یک زمین را رد می کردند ، آیا شما بر احساس عدم پذیرش خود غلبه کرده اید تا سعی کنید درک کنید که آنها چه احساسی دارند؟ مقررات اجتماعی با قرار دادن احساسات خود در جای آنها – حداقل تا آنجا که ممکن است – مهم ایجاد ارتباط با افراد آینده است.

پس از ایجاد پایگاه مشتری با استفاده از مقررات اجتماعی ، آگاهی اجتماعی کلیدی است. آگاهی اجتماعی درک درستی از روابط شما و چگونگی پایداری آنها در آینده است.

با علاقه مستمر به کار یا زندگی خود ، ایجاد روابط مشترک با مشتری را در نظر بگیرید. از آنها س -الهای باز بپرسید که می تواند منجر به تماس و مکالمه در آینده شود. زمان کمتری را به صحبت در مورد خود اختصاص دهید و زمان بیشتری را به صحبت در مورد آنها اختصاص دهید و اینکه چگونه می توانید در آینده به آنها کمک کنید.

باهوش تر از شما.

تأمل در مورد EI خود می تواند منجر به آگاهی از اینکه کجا و چگونه پویایی عاطفی بر روابط احتمالی تأثیر می گذارد ، شود. تمرین EI می تواند شما را به بیش از بهره وری کوتاه مدت برساند و تلاش شما را برای ایجاد روابط طولانی مدت با مشتری گسترش دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.