منوی دسته بندی
عضویت

۵ راهکار بازاریابی عصبی برای فروش بیشتر؟

بازاریابی عصبی افزایش فروش

1 . تصویری کردن مطالب

2 . کاهش گزینه ها برای خریدار

3 . لذت استفاده از محصول

4 . درگیر کردن احساسات

5 . ایجاد حس خوب در خریدار

تصویری کردن مطالب

همان طور که در بخش  های قبل گفته بودیم مغز قدیم عاشق پردازش اطلاعات به صورت تصویری است. برای دلیل اثبات آن همین الان یک لیموی ترش را تصور کنید که در حال خوردن آن هستید.بزاق دهان خیلی سریع ترشح شد ، پس این آزمایش نشان می دهد که می توانیم با استفاده از احساسات مغز قدیم را فریب دهیم. پس هدف شما باید این باشد در بازاریابی عصبی فقط تصویری کردن مطالب در ذهن مخاطب باشد .

درگیر کردن احساسات

بزارید مثال دیگر برایتان بیاورم فرض کنید شما یکی از هوادارهای نوشابه برند کوکاکولاید حالا ما برجسب و بسته بندی این دو محصول رو عوض می کنیم آیا متوجه تفاوت می شوید؟ قطعا نه .چون شما با خوردن این دو محصول تفاوت چندانی بین مزه این دو را متوجه نمی شوید و فقط بسته بندی رنگ و شکل ظاهر آن توجه می کنید. بخاطر همین است که بسیاری از برند های بزرگ و مرجع سعی می کند مخاطب رو احساسی کنند و فرد مورد نظر را به یک خریدار و یک هواردار تبدیل کنند.

پس مغز قدیم در رابطه با این فرایند ها کاملا احساسی رفتار می کند. با احساسات محصولی را می خریم با احساسات رفتار می کنیم و …..

لذت استفاده از محصول یا خدمت در بازاریابی عصبی

بیشتر شما که استار باکس را میشناسید. استار باکس یکی از بزرگ کافی شاپ زنجیری در نیاست. سال ها پیش استارباکس یک کار فوق العاده با استفاده از بازاریابی عصبی کرد که هزینه سنیگی برای استار باکس داشت. استارباکس فهمید که مشتریانی که تنها به استارباکس می رفتند و حس تنهای می کردن. چون قبلا استار باکس میز یک نفره نداشت و وقتی شخصی وارد استارباکس می شود و روی یکی از میز ها می نشست حس تنهای به او دست می داد و مشتریان بعد از خروج از استارباکس حس تنها بودن بهشون دست می داد. استارباکس تصمیم گرفت تمام که چینش میز های تک نفره رو عوض کند. استارباکس میز های نیم دایره رو به دیوار طراحی کرد که وقتی فردی وارد استارباکس میشه حس تنهای بهش دست نده و مدت زمان بیشتری رو داخل استارباکس سپری کند. این روش کاملا به صورت علم بازاریابی عصبی صورت گرفته شده است.

ایجاد حس خوب در خریدار

بزارید با یک مثال شروع کنم. شما برای خرید یک کامپیوتر به بیرون میروید و با دیدن اولین مغازه وارد آن می شوید. از فروشنده سلام می کنید و سلام خشکی دریافت می کنید ازش قیمت محصولات رو می پرسید و او به تندی می گویید روی برچسپ محصول رو نگاه کن. و شما خداحافظی می کنید و فورا از مغازه خارج می شوید و دیگرهیجگاه با آن مغازه نمی روید.

و وارد مغازه دیگر می شوید و فروشنده با شما دست میده محصولات رو معرفی می کند به شما مشاوره میده سوالات شما رو پاسخ میده آدرس وبسایت یا لینک شبکه های اجتماعی یا کارت ویزیت تقدیم شما میکند قطعا شما از همچین جایی خرید می کنید که با شما خوب رفتار شده باشد و از لحاظ حسی ارتباط بیشتری با فروشنده گرفته باشید خدمات و محولات خوب مساوی با حس خوب خریدار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.