منوی دسته بندی
عضویت

۷ مرحله اصلی برای یک استراتژی

7 مرحله اصلی برای یک استراتژی رشد که بلافاصله کار می کند

اگر فقط نیمی از استارت آپ ها بیش از پنج سال زنده بمانند و تنها یک سوم آنها به 10 برسند ، یک کاری که می توانید برای اطمینان از دوام شرکت خود انجام دهید چیست؟ پاسخ این است که البته یک استراتژی رشد برای تجارت خود ایجاد کنید.

یک استراتژی رشد بیش از پیش بینی موفقیت طولانی مدت است. اگر برنامه ملموسی ندارید ، در واقع تجارت خود را از دست می دهید – یا احتمال از دست دادن تجارت خود را نسبت به رقبا افزایش می دهید.

نکته اصلی در هر استراتژی رشد ، آگاهانه بودن است. مرحله محدود کننده نرخ رشد خود را مشخص کنید و تا آنجا که ممکن است سوخت را روی آتش بریزید. اما برای مفید بودن این کار ، باید مراحل زیر را انجام دهید:

1. یک پیشنهاد ارزش ایجاد کنید.

برای اینکه کسب و کار شما رشد طولانی مدت را حفظ کند ، باید درک کنید که چه چیزی آن را از رقابت جدا می کند. مشخص کنید که چرا مشتری ها برای یک محصول یا خدمات به شما مراجعه می کنند. چه چیزی شما را مرتبط ، متمایز و معتبر می کند؟ از پاسخ خود برای توضیح دادن به سایر مصرف کنندگان استفاده کنید که چرا باید با شما تجارت کنند.

به عنوان مثال ، برخی از شرکت ها با “اقتدار” رقابت می کنند – بازار غذاهای کامل مکان قطعی برای خرید غذاهای سالم و ارگانیک است. برخی دیگر مانند Walmart بر سر قیمت رقابت می کنند. دریابید که فقط شما چه مزیت ویژه ای می توانید داشته باشید و سایر موارد را فراموش کنید. اگر از این پیشنهاد دور شوید ، فقط خطر بی ارزش کردن کارتان را تهدید می کنید.

2. مشتری ایده آل خود را شناسایی کنید.

شما برای حل مشکلی برای مخاطبان خاص وارد تجارت شدید. آن مخاطب کیست؟ آیا آن مخاطب مشتری ایده آل شماست؟ اگر نه ، به چه کسی خدمت می کنید؟ مشتری ایده آل خود را میخکوب کنید و هنگام تنظیم تجارت برای تحریک رشد ، به این مخاطب برگردید.

3. شاخص های اصلی خود را تعریف کنید.

تغییرات باید قابل اندازه گیری باشد. اگر قادر به اندازه گیری یک تغییر نیستید ، هیچ راهی برای شناخت موثر بودن آن ندارید. مشخص کنید که کدام یک از شاخص های اصلی بر رشد تجارت شما تأثیر می گذارد ، سپس وقت و هزینه خود را به این مناطق اختصاص دهید. همچنین ، آزمون A / B به درستی – ایجاد تغییرات در طول زمان و مقایسه نتایج تاریخی و فعلی معتبر نیست.

4. جریان درآمد خود را تأیید کنید.

جریان درآمد شما در حال حاضر چیست؟ برای سودآوری بیشتر کسب و کار خود ، چه جریان درآمدی می توانید اضافه کنید؟ پس از شناسایی پتانسیل جریان های درآمد جدید ، از خود بپرسید که آیا در طولانی مدت پایدار هستند یا خیر. برخی از ایده های عالی یا محصولات جالب لزوماً جریان درآمدی را ضمیمه نمی کنند. مراقب باشید تفاوت را منزوی کنید و درک کنید.

5. به رقابت خود نگاه کنید.

مهم نیست که صنعت شما باشد ، رقابت شما احتمالاً در چیزی که شرکت شما با آن دست و پنجه نرم می کند سرآمد است. به دنبال مشاغل مشابهی باشید که به روش های جدید و منحصر به فردی برای اطلاع دادن به استراتژی رشد خود در حال رشد هستند. از مشاوره نترسید از خود بپرسید که چرا رقبای شما گزینه های متناوب را انتخاب کرده اند. آیا آنها اشتباه می کنند؟ یا موقعیت شغلی شما متفاوت است؟ این فرض که شما باهوش تر هستید به ندرت درست است.

6. بر نقاط قوت خود تمرکز کنید.

گاهی اوقات ، تمرکز بر نقاط قوت – به جای تلاش برای بهبود نقاط ضعف – می تواند به شما در ایجاد استراتژی های رشد کمک کند. زمین بازی را متناسب با نقاط قوت خود تغییر مسیر دهید و بر اساس آنها رشد کسب و کار خود را افزایش دهید.

7. روی استعداد سرمایه گذاری کنید.

کارمندان شما با مشتریان شما ارتباط مستقیم دارند ، بنابراین شما باید افرادی را استخدام کنید که از پیشنهاد ارزش شرکت شما انگیزه و الهام گرفته اند. با مبلمان اداری ، بودجه بازاریابی و مهمانی های تعطیلات ارزان باشید. تعداد کمی کارمند استخدام کنید ، اما یک تن به آنها حقوق دهید. در صورت نیاز به کاهش جبران خسارت آنها در یک دوره آهسته ، بهترین ها معمولاً دور هم جمع می شوند.

تدوین استراتژی رشد یک روند متناسب نیست. در حقیقت ، به دلیل تغییر شرایط بازار ، تصمیم گیری استراتژیک بر اساس موفقیت های شخص دیگر احمقانه است. این بدان معنا نیست که شما نمی توانید از شرکت دیگری یاد بگیرید ، اما اجرای کورکورانه یک برنامه برش کوکی رشد پایدار ایجاد نمی کند.

شما باید برنامه خود را تنظیم کنید تا ناکارآمدی های کسب و کارتان را هموارتر کنید ، نقاط قوت آن را اصلاح کنید و بهتر با مشتریان خود مطابقت داشته باشید – مشتریانی که می توانند کاملا متفاوت از استراتژی های مبهم و یکپارچه باشند.

داده های شرکت شما باید به همه تصمیمات استراتژیک شما وام دهد. به طور خاص ، می توانید از داده های شاخص های اصلی و جریان های درآمد خود برای ایجاد یک برنامه رشد شخصی استفاده کنید. به این ترتیب ، شما بهتر کسب و کار و تفاوت های ظریف مشتریان خود را درک خواهید کرد ، که به طور طبیعی منجر به رشد می شود.

یک استراتژی متناسب با همه ، شاخص های مبهمی را نشان می دهد. اما یک برنامه خاص ، یک برنامه موفق است. وقتی استراتژی رشد خود را متناسب با مشاغل و مشتریان خود تنظیم می کنید ، مشتریان خود را راضی نگه داشته و خواسته ها و نیازهای آنها را برآورده می کنید و همین امر باعث بازگرداندن آنها می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.