منوی دسته بندی
عضویت

7 جنبه تازه ای که باید درباره بازاریابی دیجیتال بدانید

بازاریابی و تبلیغات

از چاپ به دیجیتال ، در 5 سال گذشته بازاریابی با کلیپ سریعتر نسبت به 50 سال گذشته تغییر کرده است. این تحول سریع علائم کندی را نشان نمی دهد. بازاریابان به طور کلی به SEO ، رسانه های اجتماعی ، بازاریابی محتوا ، تبلیغات پولی یا بازاریابی از طریق ایمیل برای کسب امتیاز اعتماد می کنند. با این حال ، طی سال گذشته ، عرصه بازاریابی دیجیتال شاهد تغییرات چشمگیری بوده است. در اینجا هفت پیشرفت جدید در رابطه با بازاریابی دیجیتال وجود دارد که هر بازاریاب باید بداند.

هوش مصنوعی

هوش مصنوعی (AI) فرصت های استثنایی آینده را در بازاریابی دیجیتال در اختیار دارد. بسیاری از سازمان ها از قبل به ویژگی های برجسته هوش مصنوعی بستگی دارند و بسیاری از سازمان های دیگر به آرامی شروع به اجرای هوش مصنوعی برای تلاش های بازاریابی دیجیتال خود می کنند. به عنوان مثال ، شرکت هایی مانند اوبر ، مایکروسافت ، پیتزا هات و دیگران قبلاً از هوش مصنوعی برای اتوماسیون فعالیت های مختلف استفاده می کنند.

براساس تجزیه و تحلیل گارتنر ، فناوری های هوش مصنوعی تقریباً در هر شرکت نرم افزاری جدید تا سال 2020 فراگیر خواهد بود. هوش مصنوعی یکی از مهمترین فرصت های تجاری برای شرکت ها است و تولید ناخالص داخلی جهانی را تا سال 2030 14٪ افزایش می دهد. به عبارت دیگر ، شرکت هایی که این کار را نمی کنند سازگار شدن با هوش مصنوعی در طی چند سال آینده در یک آسیب جدی قرار خواهد گرفت.

در حوزه بازاریابی دیجیتال ، هوش مصنوعی می تواند رفتار مصرف کننده ، الگوهای جستجو را بررسی کند و از داده های رسانه های اجتماعی و سیستم های وبلاگ نویسی استفاده کند تا به کسب و کارها کمک کند درک بهتری از نحوه کشف محصولات و خدمات توسط مصرف کنندگان داشته باشند.

بات چت

Chatbots در عمل نمونه کاملی از هوش مصنوعی است. این دستیارهای مجازی از پیام فوری برای چت در زمان واقعی با مشتریان استفاده می کنند. علاوه بر این ، آنها همچنین مزایایی مانند خدمات برجسته ، برآورده کردن انتظارات مشتری ، خودکار کردن کارهای تکراری و پاسخ 24/7 را دارند.

Mastercard اخیراً یک ربات Facebook Messenger ایجاد کرده است که با کمک نرم افزار پردازش زبان طبیعی ، آنچه مشتری می خواهد رمزگشایی می کند و بر اساس آن پاسخ می دهد. در حقیقت ، گزارش های مختلف بیان می کنند که چت بات ها بخشی اساسی در بازاریابی دیجیتال خواهند بود. شرکت نوآوری اظهار داشت که 85٪ خدمات مشتری از طریق چت بات تا سال 2020 تأمین می شود. براساس IBM ، مشاغل می توانند با کمک چت ربات ها تا سال 2022 بیش از 8 میلیارد دلار در سال پس انداز کنند.

برنامه ریزی خرید و تبلیغات

تبلیغات برنامه ای به معنای استفاده از هوش مصنوعی برای خرید یا فروش فضای تبلیغاتی است. این فرآیند خرید ، قرار دادن و بهینه سازی موجودی رسانه را خودکار می کند. استفاده از هوش مصنوعی برای خرید خودکار تبلیغات ، نیازی به درخواست پیشنهادی (RFP) ، مذاکرات انسانی و دستورات درج دستی را از بین می برد.

تبلیغات برنامه ای منجر به تبدیل بیشتر و هزینه خرید کمتر می شود زیرا سریعتر و کارآمدتر است. تبلیغات برنامه ای به این برند امکان می دهد پیام و خلاقیت خود را با کمک بینش مخاطب در زمان مناسب مخاطب مناسب تنظیم کند. این روش دقت و شخصی سازی بیشتری را برای یک کمپین بازاریابی کارآمد ارائه می دهد. یکی از مدل های معروف خرید تبلیغات برنامه ای ، پیشنهاد قیمت در زمان واقعی است.

طبق eMarketer ، حدود 86٪ از تبلیغات نمایش دیجیتال تا سال 2020 بصورت برنامه نویسی خواهد بود. به عبارت دیگر ، تبلیغات برنامه ای بسیار سریع چهره تبلیغات دیجیتالی را تغییر می دهند.

جستجوی صوتی و بلندگوهای هوشمند

Search Engine Land اظهار داشت که تخمین زده می شود ماهانه یک میلیارد جستجو صوتی تا ژانویه 2018 انجام شود. طبق ComScore ، 50٪ از کل جستجوها به صورت صوتی تا سال 2020 انجام می شود و فرض بر این است که خرید صوتی از 2 تا 40 میلیارد دلار افزایش می یابد طبق مشاوران استراتژی OC&C تا سال 2022. جای تعجب نیست که سازمانها به دلیل افزایش استفاده از جستجوی گفتاری ، در مورد استراتژی های بازاریابی دیجیتال خود تجدید نظر می کنند.

امروزه هوش مصنوعی هوشمندتر از گذشته است و منجر به کاهش خطاهای دستیارهای صوتی مشهور مانند الکسا ، سیری و گوگل شده است. طبق گفته موسسه بازاریابی دیجیتال ، اتخاذ یک استراتژی جستجوی صوتی فقط در رابطه با موضع گیری نیست. این امر همچنین در مورد طراحی یک تجربه منحصر به فرد و بهینه شده برای مصرف کننده است که باعث رشد روابط و تقویت وفاداری به برند می شود.

بازاریابی ویدیویی

بازاریابی ویدئویی یکی از ضروری ترین روندهای بازاریابی امروزه است. طبق گفته WYZOWL ، 83٪ از بازاریابان می گویند ویدئو بازده خوبی از سرمایه گذاری به آنها می دهد. و 52٪ از مصرف کنندگان می گویند تماشای فیلم های محصول دلیل خرید آنلاین آنها بر اساس روزنامه سفید E-Tailing Group است.

امروز ، بازاریابی ویدیویی فراتر از YouTube است. بازاریاب ها همچنین از فیس بوک ، اینستاگرام و LinkedIn برای بازاریابی ویدیویی استفاده می کنند. علاوه بر این ، با افزایش استفاده از دستگاه های تلفن همراه ، مصرف کنندگان از راحتی فیلم ها راحت ترند زیرا می تواند همان اطلاعات را در قالبی ارائه دهد که صرف نظر از سیستم عامل کار کند.

بازاریابی محتوا به تسلط خود ادامه می دهد

الگوریتم مارس 2019 Google همچنان محتوای به روز شده و کامل را ترجیح می دهد. طبق Point Visible ، 88٪ از بازاریابان B2B موافق هستند که محتوا به مخاطبان کمک می کند تا نام تجاری خود را به عنوان یک منبع معتبر و قابل اعتماد ببینند.

بنابراین ، بازاریابان به دلیل ارزشی که Google برای مقالات کاملاً تحقیق شده و به طور منظم به روز می کند ، باید به سرمایه گذاری در محتوا ادامه دهند. به عبارت دیگر ، بازاریابی محتوا همچنان در جذب مشتریان جدید به وب سایت شما و ایجاد روابط با آنها به روشی واقعی و کمی نقش مهمی را ایفا خواهد کرد.

بازاریابی Omnichannel

بازاریابی Omnichannel روشی است که از سیستم عامل های متنوعی استفاده می کند تا تجربه چند کاناله ای را به مخاطبان خود ارائه دهید. با این حال ، همچنین ضروری است که مارک ها یک پیام یکپارچه و ثابت را در تمام رسانه ها ، آنلاین یا آفلاین ارائه دهند. برای دستیابی به بهترین نتیجه ، کلیه کانالهای بازاریابی باید به یک استراتژی همه جانبه مرتبط شوند.

به گزارش ClickZ ، یک رویکرد همه جانبه منجر به مشارکت 18.95٪ ، 250٪ فرکانس خرید بالاتر و 90٪ نرخ حفظ مشتری می شود. این یکی دیگر از حوزه هایی است که هوش مصنوعی در کمک به مارک های تجاری برای درک رفتار مصرف کننده برای ایجاد یک کمپین تبلیغاتی شخصی تر ، نقش دارد.

فناوری در حال تغییر نحوه ارتباط برندها با مصرف کنندگان است ، که باهوش تر می شوند و انتظار تجربه شخصی تر دارند. برای جلو ماندن از این منحنی ، ممکن است لازم باشد در آینده ای نزدیک در برخی از فناوری های آینده سرمایه گذاری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.